שוב תקיפה של עובדים סוציאליים, הפעם בבאר שבע

התמונה באדיבות איגוד העובדים הסוציאליים

ביום א' האחרון הותקפה עובדת סוציאלית בהוסטל למתמודדי נפש בבאר שבע על ידי עוברת אורח. מקרה זה מצטרף לעוד עשרות מקרי אלימות כלפי עובדים סוציאליים שהתרחשו בשנים האחרונות, והעובדים הסוציאליים תוהים, מי אמור לספק להם הגנה?

עובדת סוציאלית הותקפה ביום א' האחרון בהוסטל למתמודדי נפש בבאר שבע על ידי עוברת אורח שהתפרצה למקום, תפסה בשיערה וגררה אותה באלימות אל מחוץ להוסטל והכתה אותה. עובדת נוספת שחשה לעזרתה הותקפה גם היא במכות אגרוף. משטרה הוזעקה למקום והתוקפת נעצרה.
לצערנו, לא מדובר במקרה חריג. רק בשבוע שעבר הותקפו עובדות במשרד הרווחה בשדרות. מקרים אלו מצטרפים לשורת מקרים ארוכה של תקיפות של עובדות ועובדים סוציאליים שלא מטופלים באופן הולם.

רק לפני כחודש, איגוד העובדים הסוציאליים הפגין מול משרד האוצר במחאה על הנתק בין הצדדים, ובטענה שהמשרד אינו מסוגל לתקצב את תכנית המיגון בשל הבחירות. התוכנית המקצועית ליישום המוגנות טרם הושלמה ולכן אין יכולת בכלל להעריך עלויות תקציביות. בנוסף לאוצר, משרד הרווחה והשלטון המקומי לא השלימו את הערכותיהם המקצועיות באשר ל-400 מתקני רווחה.

אריאלה סעדון עובדת סוציאלית בכירה ויו"ר מחוז דרום באיגוד העובדים הסוציאליים סיפרה בראיון לתכניתנו "בוקר טוב דרום" כי: "רוב הלשכות לא מוגנות, לא עם דלת מוגנת, לא עם לחצני מצוקה ולא עם שומר מקצועי. לפני עשרה ימים קרה מקרה דומה בשדרות. מצד שני יש גם את המטופלים, אם יהיה שומר מקצועי הוא ימנע את האלימות, הרי אף אחד לא קם בבוקר בשביל להרביץ." יחד עם זאת, הוסיפה סעדון כי ביום רביעי הקרוב יערכו העובדים הסוציאליים הפגנת מחאה בצומת עזריאלי בתל אביב.

ממשרד הרווחה טרם התקבלה תגובה.

לראיון המלא עם אריאלה סעדון: