קשיים בדרך להפיכת ירוחם למעצמת קנאביס רפואי

ירוחם. צילום: סיימון בן ישי

בחודש יוני האחרון הוחלט על הקמת ועדה ממשלתית בראשות שר החקלאות אורי אריאל, ובהשתתפות מנהל הרשות לקאנביס רפואי במשרד הבריאות,, ונציגי משרדי האוצר והכלכלה ונציגי מכון וולקני במטרה לקדם את הפיכתה של ירוחם למרכז גידול ועיבוד של קנאביס. אולם מריבה על תקנים בין משרד הבריאות למשרד האוצר מונעת את יצוא הקנאביס הרפואי בהיקף של מילארדי שקלים בשנה.

בראיון הבוקר לרדיו דרום סיפרה ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה על המאמצים להפוך את ירוחם למעצמת קנאביס רפואי ואומרת על העיכוב כי "כרגע מחלוקת תקציבית בין האוצר למשרד הבריאות היא זו שמונעת את איוש התקנים. אנחנו לא מתכוונים לעשות חיים קלים לאף אחד בדרך לשם ודוחפים בכל דרך, כמובן בכלים פוליטיים ותקשורתיים, שהדבר יקרה במהרה"

תגובת משרד הבריאות
החלטת ממשלת ישראל 44/90 מורה על האופן והדרכים לביצוע ייצוא של מוצרי קנביס רפואי לחו"ל. ההחלטה מורה בדבר אחריות משרד הבריאות לפיקוח, לבקרה ולרגולציה של כלל הייצוא הנ"ל וכן מורה על לוחות הזמנים לקיום הייצוא מיום שיגיעו האמצעים והתקנות לכך בפועל.
לצערנו, עד כה הנ"ל לא הגיעו, ונוסף על כך, קוצצו תקנים מהמשרד שהיו מיועדים למשימה זו.
משרד הבריאות אינו מתכוון לייצור ביורוקרטיה מיותרת ובכוונתו להחיל תקנות ייצוא הנהוגות בסמים מסוכנים גם על מוצרי הקנביס הרפואי בהתאמות המיוחדות הנדרשות ובהתאם לצו יצוא חופשי עם קבלת התקנים.
כמו כן, משרד הבריאות פועל כרגע ומשקיע משאבים רבים כדי לתת מענה מיטבי למטופלים הישראלים ובכך אנו רואים עדיפות עליונה, לפני סוגיית הייצוא.

תגובת משרד האוצר
משרד האוצר ילבן בימים הקרובים את הסוגיה מול משרד הבריאות. בניגוד לנטען, ניתנו שבעה עשר תקנים ולא שבעה.

להזאנה לראיון המלא: