תבוסה למאבק התושבים נגד הקמת מגדלי הגראנד קניון בבאר שבע

תבוסה למאבק התושבים נגד הקמת מגדלי הגראנד קניון בבאר שבע

מחאת התושבים נגד הקמת מגדלי הגראנד קניון בבאר שבע. קרדיט: מטה המחאה

תבוסה למאבק התושבים נגד הקמת מגדלי המגורים על שטח החניה של הגרנד קניון: הועדה המחוזית דחתה לפני כשבוע את ההסתייגויות שהגישו התושבים, ו-3 מגדלים, בני 24 קומות, בהם כ-300 יחידות דיור יוקמו באחד ממתחמי המגורים הצפופים בבאר שבע. המגדלים יוסיפו כ-1,000 דיירים, על מכוניותיהם. כבר כיום, צומת הגרנד ושדרות טוביהו עמוסים בתנועה בכל שעות היום, אבל בעיקר בשעות הלחץ, בבוקר ובסביבות השעה 17:00.

תושבי האזור מנהלים מאבק מזה כשנתיים, כנגד הקמת המגדלים, אשר יוסיפו עומס בלתי רגיל על כבישי האזור. חניית הגרנד קניון תתבטל ולבאי המתחם תיוותר החנייה התת קרקעית של הקניון. הוועדה במנהל התכנון דחתה כמעט אחת לאחת את ההתנגדויות של התושבים ונתנה אור ירוק למתחם המגורים הצפוף – שמעברו האחד בתי קרקע של נאות לון ומולו, בתי שיכונים ישנים של רחוב הגלבוע, המאוכלסים על ידי אוכלוסייה קשת יום ושוכרי דירות ממשקיעי נדל"ן.

ד"ר אושרה אילן ספיר, ממובילות המאבק, התראיינה הבוקר בתכניתנו "בוקר טוב דרום" והפנתה אצבע מאשימה כלפי עיריית באר שבע: "אין תושב בבאר שבע שלא יפגע מהרעיון האווילי הזה. העירייה במקום להבין את המצוקה הנוראית כאן של הציבור בחרה לתפוס את עמדת היזמים והלכה איתם יד ביד לאורך כל הדרך וכך חתמה את הגולל על איכות חיים של ציבור שלם".

להאזנה לראיון המלא עם ד"ר אושרה אילן ספיר: