מקלט "מולתקא-מפגש" יפונה בנובמבר 2020

מקלט "מולתקא-מפגש" יפונה בנובמבר 2020

סוף לסאגה שנמשכת כבר שנים רבות: עיריית באר שבע ועמותת פורום דו קיום בנגב, אשר מפעילה את מקלט "מולתקא-מפגש" בשכונה ד' בעיר, חתמו לאחרונה על הסכם לפיו פעילות העמותה במקלט תופסק לקראת סוף שנת 2020.

על פי ההסכם, שאת תוכנו המדויק חשף לראשונה כתבנו אביחי מרציאנו, צפויה עיריית באר שבע לוותר על חוב על סך כחצי מיליון שקלים שישנו לעמותה ובמקביל העמותה הודיעה על הפסקת הפעילות במקלט. שני הצדדים מכחישים כי יש קשר בין הדברים ובעירייה אף הגיבו כי ההודעה על הפסקת הפעילות של העמותה הגיעה לפני חתימת החוזה.

פעילות העמותה בבאר שבע עלתה לכותרות במהלך השנים האחרונות בהקשרים שליליים. על פי טענות שנשמעו מגורמים שונים, חרגה הפעילות במקלט מהמטרות אשר מוגדרות בחוק. בעבר, התקיימו במקום מספר מפגשים שעוררו סערה ובהם נזרקו לחלל האוויר אמירות נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל. אישי ציבור וכן עמותות שונות קראו לסילוק העמותה מהמקלט הציבורי בטענה כי אין מקום לאמירות כאלה נגד מדינת ישראל בתוך מקלט שמוקצה כחוק מטעם רשות בישראל.

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו עם חבר מועצת עיריית באר שבע, הרב גדי מזוז, שהיה מהבולטים שבמתנגדים לפעילות העמותה. הראיון המלא: