ח"כ מיכאל מלכיאלי, ש"ס: "אנחנו לא מנהלים מו"מ מול ליברמן"

ח"כ מיכאל מלכיאלי

צילום: שלומי כהן

אמש (ראשון) יצא לדרך באופן רשמי המו"מ הקואליציוני להרכבת ממשלת נתניהו החמישית. צוות המשא ומתן של הליכוד נפגש אתמול עם שתי השותפות הגדולות והטבעיות של הקואליציה – ש"ס ויהדות התורה. שתי המפלגות דורשות את תיק השיכון ושואפות להישאר עם תיקיהן הנוכחיים בנוסף.

על פי ההערכות, בש"ס רוצים להישאר עם תיק הפנים אבל גם רוצים להחזיר לעצמם הרבה סמכויות נוספות, בהן תיק הדתות והנגב והגליל, ואת תיק השיכון.
סלע המחלוקת המרכזי במו"מ הקואליציוני צפוי להיות, ללא ספק, נושא הגיוס. יו"ר ישראל ביתנו כבר הבהיר בצורה הכי ברורה שהם לא יסכימו לשינוי של "אפילו אות אחת" בחוק הגיוס. במפלגות החרדיות, לעומת זאת, רוצים שינויים מפליגים בחוק ויותר מזה – רוצים לחוקק חוק שיסדיר את מעמד העל של לומדי התורה.

ח"כ מלכיאלי, ש"ס, התייחס היום בתכניתנו "הבוקר" למשא ומתן הקואליציוני בין סיעת ש"ס לבנימין נתניהו וגם לסוגיית חוק הגיוס: "אנחנו לא מנהלים מו"מ מול ליברמן, אנחנו מגיעים בכוח של עשרים ושתיים מנדטים, יחד עם יהדות התורה והבית היהודי, בליבה יש לנו דעה אחת, מולנו יש חמישה מנדטים של ליברמן. בסוף נתניהו יצטרך לעשות את השיקול, האם עשרים ושתיים מנדטים אמורים לתת את הטון או לא".

להאזנה לראיון המלא עם ח"כ מלכיאלי: