תאגידי המים במבצע ארצי למחיקת חובות ריבית והצמדה

החודש הכריזה רשות המים על מבצע ארצי למחיקת ריביות לבעלי חובות אשר לא שילמו את חשבון המים. במקביל לכך, מתנגדים תאגידי המים להחלטת הכנסת לצמצם את מספר תאגידי המים על ידי איחוד של רשויות חזקות עם רשויות חלשות. לעמדה זו הצטרף החודש גם יו"ר מרכז השלטון המקומי.

בתחילת החודש יצא לדרך מבצע למחיקת חובות ריבית והצמדה לתושבים שבעירם פועל תאגיד מים.
על פי הנתונים, עולה שחובות הצרכנים ל-56 תאגידי המים בסוף 2017 הסתכמו ב-2.7 מיליארד שקל – מהם 252 מיליון שקל שיוחסו לריבית. דו"חות 2018 של התאגידים טרם פורסמו, כך שאלה הנתונים הזמינים העדכניים ביותר.
המבצע יהיה בתוקף עד סוף יולי ובמהלכו צרכן מים וביוב שצבר חובות יוכל להסדירם בתנאים נוחים, הכוללים עד 36 תשלומים, וכן מחיקה של החוב הנובע מהצמדה וריבית. התנאי לכך הוא עמידה בהסדר התשלומים, וכמובן המשך תשלום שוטף של חיובי מים וביוב.

במקביל לכך, בחודש מרץ האחרון אישרה רשות המים את המיפוי החדש המוצע לצמצום מספר התאגידים מ-56 תאגידים ל-28 תאגידים אזוריים. זאת לאחר שהכנסת אישרה בדצמבר האחרון בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק תאגידי מים וביוב.
למרות שרשות המים פועלת על פי חוק שהכנסת חוקקה, ראשי הרשויות המקומיות אינם משתפים פעולה.
לשעיה קרפ, מנכ״ל תאגיד המים האזורי מעיינות הדרום, יש הסתייגויות לגבי ההחלטה לאחד את תאגידי המים: "התנאי הבסיסי שלנו כדי לקבל את ההחלטה החדשה זה שהשירות לתושבים שלנו לא יפגע".

להאזנה לראיון המלא עם שעיה קרפ: