בב"ש מרוצים: "חשוב לצאת לפגרה עם ניצחון", מחמאות להאסלביינק ומליקסון

בב"ש מרוצים: "חשוב לצאת לפגרה עם ניצחון", מחמאות להאסלביינק ומליקסון

אחרי ארבעה חודשים ללא ניצחון חוץ בכל המסגרות, הפועל באר שבע סוף סוף מנצחת מחוץ לכותלי טוטו טרנר. האלופה בשלוש השנים האחרונות, גברה אמש (ראשון) 3:2 במשחק מטורף בטדי על בית"ר ירושלים, השיגה 3 נקודות יקרות והדביקה ניצחון רביעי מתוך חמשת המשחקים האחרונים. בכך, האדומים מעפילים למקום הרביעי בטבלה כשבמאזנם 16 נקודות, מרחק 10 נקודות ממכבי תל אביב שלא מעדה בקריית שמונה.

במועדון מרוצים מהחילופים ומניהול המשחק של ברק בכר, שהכין היטב את חניכיו למשחק מורכב ומלא אמוציות בטדי נגד מספר שחקנים ששיחקו עד לא מזמן בקבוצה. בכר התלבט במהלך השבוע האם לעלות ב-11 עם נייג'ל האסלביינק וכמו בשבוע שעבר, גם הפעם ההולנדי הוקם מהספסל והוסיף הרבה אנרגיות וכוח בחלק הקדמי. הפעם זה נגמר בשער בכורה של האסלביינק ובישול למאור מליקסון, ובבאר שבע שמחו שהרכש שנקנה ב-2 מיליון יורו מצא את הרשת בפעם הראשונה העונה. "נייג'ל נכנס בינגו למשחק. מגיע לו לכבוש ונקווה שזה יוסיף לביטחון שלו" סיפרו שחקנים.

צילום: בן בודה
צילום: בן בודה

מי שסחט את מלוא המחמאות הוא הקפטן מאור מליקסון, שגרם לשער העצמי של טל כחילה ששבר את הסכר במשחקי החוץ ואף כבש השני לזכות באר שבע. השער של מליקסון היה הראשון שלו העונה והוא חגג זאת עם המעסה דימה טרשצ'נקו שחגג יום הולדת. חן עזרא שקיבל את הצ'אנס מברק בכר אחרי שהרשים באימונים רשם הופעה טובה, כמו כן הבלם חאתם עבד אלחמיד ומרואן קבהא שנכנס מהספסל ועבה את הקישור האחורי.

יחד עם זאת, בבאר שבע מודאגים משני השערים שספגו בדקות האחרונות ממצבים נייחים. "אסור לנו לחלק כל כך הרבה מתנות" אמרו בקבוצה, "סבלנו בתחילת העונה ממצבים נייחים והשער הראשון שספגנו היה מביש. אי אפשר לתת חופש כזה לשחקן יריבה בתוך הרחבה, השחקנים היו שאננים וכמעט נענשו ביוקר". בקבוצה לא היו מרוצים לפרקים מהירידה האיטית של שחקני ההתקפה בעיקר במחצית השנייה ובקבוצה טענו שיעבדו על כך בפגרה.

המאמן ברק בכר ייאלץ להמשיך להתמודד עם לא מעט שחקנים ממורמרים. חנן ממן שפתח במחזור הקודם והיה צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט, נראה מצוברח בסיום אחרי שירד לספסל ולא נכנס כמחליף. הקשר ז'וליין סטו, שוב לא נכלל בסגל והוא יעזוב את הקבוצה בחודש ינואר. בבאר שבע מנסים למצוא לצרפתי קבוצה מהליגה השנייה בצרפת, אך אם ולא תהיה ברירה, יגיעו עם סוכנו להסדר כספי לא גבוה כדי שיהיה ניתן לצרף שחקן זר במקומו בחלון הקרוב.

בהפועל באר שבע קיבלו ברגשות מעורבים את האירוע המוזר שבו אריאל הרוש דיווח לצוות הרפואי שנטל במהלך הצטננותו כדור 'אדוויל', המכיל בתוכו חומר פעיל שאסור לצריכת ספורטאים ולמרות שהיה כשיר לשחק, הרוש הוצא מן הסגל כלקח מפרשת שיר צדק. מצד אחד, היו במועדון כאלו שביקרו מדוע הרוש נטל כדור המכיל חומר אסור לשימוש מתוקף רשימת החומרים האסורים לפי WADA, על אחת כמה וכמה אחרי פרשת שיר צדק.

מצד שני, במועדון התנחמו שלמרות העיתוי הבעייתי בסמוך לפתיחת המשחק, נעשתה בדיקה חוזרת בנוגע לתרופות שנטל הרוש בכפוף לחומרים הפעילים האסורים בזמן פעילות ספורטיבית. בעקבות הבדיקה, הצוות הרפואי והמקצועי התייעצו והחליטו לא לקח סיכון ולהוציא את אריאל הרוש מחוץ לסגל. "מדובר באי הבנה, לא רצינו לקחת סיכון ונחדד כבר ממחר את הנהלים בנוגע לצריכה עצמית" אמרו בבאר שבע. אוהד לויטה, שהחליף את הרוש בין הקורות זכה למחמאות.

"אני מרגיש טוב שהשגנו את שלוש הנקודות וזה הכי חשוב" אמר כובש אחד השערים אמש, נייג'ל האסלביינק, "אני מרוצה מעצמי שכבשתי גול. יש לי ביטחון בקבוצה ותמיד כיף לצאת לפגרה עם ניצחון, עכשיו כולם יצאו לשחק בנבחרות הלאומיות בהרגשה טובה אחרי הניצחון הזה. כמו כל שחקן אני רוצה לפתוח בהרכב, אבל לאחרונה אני פותח על הספסל וכשאני נכנס אני עושה את הכי טוב שלי ואת מה שהמאמן מבקש ממני".