רוביק דנילוביץ' לאחר פגיעת הרקטה בבאר שבע: "רוצים לחזור לשגרה מלאה"

נס גדול הלילה בבאר שבע: בשעה 3:38 אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר. שני גראדים שוגרו לעבר שטח ישראל. האחד נפל בים, והשני פגע בצורה ישירה בקומה ראשונה בבית בבירת הנגב.

במזל רב, אם המשפחה הצליחה להוציא את ילדיה מהמיטה ולהביאם למרחב מוגן – וכל זאת תוך 50 שניות. כשהם מוגנים, הטיל המשופר חדר את הקומה הראשונה והתפוצץ בתוך החדר שרק לפני דקה ישנו בו ילדים. המשפחה נזקקה לטיפול רפואי בעקבות פגיעת חרדה, אך אף אחד מהם לא נפגע בגופו. מעבר אל המשפחה ששהתה בבית שנפגע, מספר פצועים נוספים הועברו למרכז הרפואי סורוקה כתוצאה מחבלות במהלך ריצה למרחבים מוגנים.

תכניתנו 'בוקר טוב דרום' הוקדשה כמובן לעיסוק במצב הבטחוני. בין היתר, שוחחנו עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שהסביר מדוע החליט לבטל את הלימודים היום (רביעי) במוסדות החינוך בעיר. דנילוביץ' הגיע לזירת האירוע זמן קצר לאחר הנפילה ושוחח עם התושבים. ראש העיר אמר: "אני מופתע בכל פעם מחדש מהאחריות שהאזרחים מגלים. אנשים מבינים שברגע שישנה אזעקה לא לוקחים סיכון וכולם עושים את מה שצריך לעשות. אני קורא לתושבים – להמשיך לנהוג באחריות. אנחנו אנשים אופטימיים, אנחנו חוזרים רוצים לחזור לשגרה שלנו – כדורסל, כדורגל, מופעי מוסיקה. נקווה שכל זה יתאפשר"

להאזנה לראיון המלא:

צילום: אביחי מרציאנו, מחלקת אקטואליה רדיו דרום