מנהלת בית הספר שבו נחת בלון התבערה: "הילדים היו מבוהלים"

בפעם השנייה מאז החל טרור התבערה האווירי, הוא הכה בבירת הנגב, באר שבע. אתמול (שני) במהלך סיור בוקר שגרתי, הבחין אב הבית בבית הספר 'נווה מדבר' בעיר בצרור בלונים אליו מחובר חפץ חשוד. החבלנים הוזעקו לזירת האירוע וקבעו כי מדובר בבלון תבערה.

בראיון לתכנתינו 'בוקר טוב דרום', אמרה מנהלת המוסד, סיניה ברק, כי ככל הנראה הבלונים הללו נפלו במהלך הלילה. ברק העריכה כי לצרור הבלונים היה מחובר חומר תבערה, ולהערכתה אינה מדובר במטען חבלה. על פי גורמי השיטור שבדקו אתמול את זירת האירוע, ההערכה היא כי הבלון הגיע מרצועת עזה.

מנהלת בית הספר סיפרה כי מאמצי ההסברה לתלמידים החלו כבר אתמול: "את השיחות הללו ביצענו כבר אתמול. מהרגע שזיהינו את הבלון והסרנו סכנה, כינסנו את הצוות החינוכי. לאחר מכן, המורים דיברו עם התלמידים. זה נעשה לפני שהנושא הגיע לתקשורת, כדי שהילדים לא יגלו את זה בדרכים לא רשמיות. לאחר מכן, הסברנו גם להורים. ככה שעד סוף יום האתמול, כל נושא ההסברה כבר הוסדר" אמרה והוסיפה "ביקשנו מההורים שידווחו לנו אם יש ילדים שמביעים חשש או חרדה, וגם היום נמשיך בשיחות הללו".

ברק סיפרה על תחושות הילדים: "אני יכולה לתאר שהייתה בהלה. הם חששו, שאלו שאלות אבל מיד קיבלו הסברים. ההורים כן הביעו קצת יותר בהלה ופאניקה מאשר הילדים, אבל זה טבעי וזה ברור". ברק הודתה כי האפשרות לא לספר לילדים על האירוע נשקלה: "מצד אחד, אנחנו רוצים להעביר את המסר אבל מצד שני, לא לייצר פאניקה. היה לנו ברור שהמסר יועבר דרך התקשורת ולכן העדפנו אנחנו לספר לילדים ולשתף אותם. לצערנו, הם יכולים להיתקל בכל מקום בבלון כזה"

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: אוריאל גור דוד, מחלקת אקטואליה רדיו דרום