בבאר שבע רוצים לצרף בלם זר, הבנות עם בני יהודה על בן תורג'מן

אחרי שהתחזקה בשבוע האחרון באריק סאבו, אוהד לויטה, נייג'ל האסלביינק ואוטוטו בדיא סבע, הפועל באר שבע ציפתה להשיג 3 נקודות ראשונות העונה בליגת העל, אולם המשיכה להידרדר אמש (שבת) כשהפסידה 1:0 למ.ס. אשדוד במסגרת המחזור השלישי ביכולת חלשה שממשיכה את המשבר של פתיחת העונה. בכך, האלופה בשלוש השנים האחרונות פותחת את עונת 2018/19 עם 2 נקודות בלבד מתוך 9 אפשריות, הממקמות אותה במקום ה-10 בטבלת ליגת העל.

למרות ההפסד לאחת הקבוצות הפחות חזקות בליגה, בהפועל באר שבע לא מודאגים נוכח המהפכה הגדולה שמתבצעת בשבועיים האחרונים ובטוחים שהניצחונות יגיעו. "למרות שהפסדנו היו הרבה דברים מעודדים" אמרו בבאר שבע, "הגול של אשדוד שיבש את כל תוכנית המשחק והשחקנים נכנסו ללחץ ואיבדו ריכוז. הרבה זמן לא החמצנו כל כך במשחק אחד, שום דבר לא הולך. זה גם עניין של תיאום וחיבור, יש הרבה שחקנים חדשים טובים אבל אין הוקוס פוקוס בכדורגל, אם נאמין בעצמנו ונהיה רגועים התוצאות יגיעו" הוסיפו.

בבאר שבע שוב התאכזבו מהיכולת של חוליית ההגנה שצפו שוב אמש ובהפועל באר שבע עשויים לצרף ביממה הקרובה בלם זר. "ההגנה שלנו חדירה וחייבים לייצב אותה כי זה לא נראה טוב" אמרו במועדון. בצוות המקצועי מעוניינים כחלק ממהפכת הבזק לפנות מקום לזר נוסף ואחרי ההופעה האנמית של ז'וליין סטו, יש ניסיונות נמשכים להגיע לסיכום עם הצרפתי על התרת חוזהו כדי לפנות מקום לשחקן זר בעמדת הבלם. בתחילת השבוע, בבאר שבע כיוונו יותר לחיזוק זר בעמדת החלוץ, אבל היכולת החלשה בחלק האחורי אמש גרמה לצוות המקצועי לחשב מסלול מחדש.

בבירת הנגב מחכים בקוצר רוח להצטרפות הרשמית של מלך השערים של הליגה בעונה שעברה, דיא סבע. בסוף השבוע התנהלו שיחות קדחתניות בין אלונה ברקת לאייל סגל ונמשכו גם במהלך הלילה, במהלכם נסגרו רוב הפרטים. אמש נסגרו גם תנאיו של גיא מלמד בנתניה, כך שהכל כבר מוכן לקראת העסקה הגדולה של הקיץ. סבע, יעבור בדיקות רפואיות בשעות הבוקר ולאחר מכן יוצג באופן רשמי שוב כשחקן הפועל באר שבע. סבע יחתום בשורות האלופה ל-4 עונות, במהלכן ירוויח לפי הערכה כ-400 אלף יורו לעונה לא כולל בונוסים. נציגיו של סבע דרשו בתוקף הכנסת תג מחיר לקבוצה בחו"ל, אולם בבאר שבע הבטיחו כי במידה ותגיע הצעה מקבוצה בחו"ל ישקלו זאת בחיוב כדי לא למנוע מהקשר להגשים את החלום לשחק מעבר לים.

בנוסף לבלם זר שעשוי להגיע ברגע האחרון, המגן השמאלי בן תורג'מן על סף חזרה למדים האדומים. אורן ביטון, שבדיקת ה-MRI שביצע הראתה על קרע ברצועה הצולבת, ככל הנראה יעבור ניתוח לשחזור הרצועה, דבר שסולל את צירופו של תורג'מן לבאר שבע. תורג'מן, שעבר לבני יהודה בתחילת העונה שעברה, צפוי לחתום בבאר שבע אחרי שהושגו הבנות בין הנהלת האלופה להנהלת בני יהודה. במידה ואכן העסקה לפועל, הזהובים יקבלו עבור המגן כ-120 אלף שקלים.

בהמשך לשינויים הגדולים שנערכים בסגל, בבאר שבע צפויים לבצע כמה מהלכים נוספים עד סגירת החלון ביום שני. המגן הימני דור אלו, שחוזר השבוע מפציעה, מועמד מוביל לחזק את מכבי פתח תקווה, כשגם בית"ר ירושלים חזק בתמונה. במועדון מבינים כי המהפכה שמתבצעת בשבועיים האחרונים, מחייבת מספר פעולות לגיבוש מחדש של סגל השחקנים. "הקבוצה כמעט חדשה" סיפרו שחקנים, "זה לא קל, עזבו דמויות מאוד חזקות בחדר ההלבשה ועכשיו מנסים ליצור תלכיד חדש. בקצב הזה נהיה חייבים לעשות מחנה אימונים מחדש" הוסיפו.

בנוסף לשלל הבעיות המקצועיות והלא מקצועיות שיש בנגב, רשימת הפצועים שוב מתארכת. מתן אוחיון שפתח בהרכב והוחלף, סובל ממתיחה חזקה בשריר הירך האחורי והוא עשוי להיעדר מספר שבועות. עדן בן בסט, הדאיג את אנשי הצוות המקצועי עת חילופו, אבל בסופו של דבר התברר כי מדובר בכיווץ ולא במתיחה, כך שהוא יהיה כשיר למשחק הקרוב נגד בני יהודה. בעקבות המעבר של מלמד לנתניה והוצאת בן שהר מהתוכניות המקצועיות, עדן בן בסט נותר החלוץ הטבעי היחיד בסגל של ברק בכר כך שגם עובדה זו מטרידה את הצוות המקצועי. מרוואן קבהא, שהיה אמור להיות בסגל ואף לפתוח, לא נכלל ב-18 בעקבות מחלה. בבאר שבע בדקו את הקשר והחליטו לפני המשחק שאינו כשיר לשחק ויונתן אליאס שובץ במקומו. הבלם לואי טאהא עשוי לשוב למרכז ההגנה במחזור הקרוב נגד בני יהודה אחרי שהנפיחות בברכו ירדה בצורה משמעותית. בסוף השבוע החליטו בצוות הרפואי להעניק לטאהא מנוחה נוספת כדי שברכו תחלים בצורה מלאה.

"יש לי רגשות מעורבים" סיפר הרכש מקריית שמונה נייג'ל האסלביינק, " אמנם הפסדנו את המשחק אבל שיחקנו נכון. יצרנו הרבה הזדמנויות להבקיע ולהם לא היו הרבה הזדמנויות. בסך הכל יש רגשות מעורבים אבל גם הרבה דברים טובים לקחת להמשך ואנחנו כבר עם הפנים קדימה".

על כך ששיחק חלוץ מרכזי ברוב שלבי המשחק: "לא אכפת לי באיזו עמדה המאמן יציב אותי, מה שחשוב זה שאהיה ב-11".

על הקהל שליווה את קבוצתו: "נפעמתי מהקהל. הם עודדו אותנו 95 דקות כולל בתוספת הזמן. אנחנו נהיה חייבים להחזיר להם ואנחנו נחזיר להם".

בנוגע לבעיות המקצועיות שיש בבאר שבע: "אני לא רואה בעיות בקבוצה. אם נמשיך לשחק כמו היום אנחנו נבקיע והכל יהיה בסדר. אם היינו מבקיעים הכל היה נראה אחרת. אני לא רואה בעיות גדולות חוץ מלהבקיע. עד עכשיו שיחקנו שלושה משחקים, אם ננצח את כל המשחקים עד סוף העונה נהיה אלופים. בשביל זה הגעתי ואתן את הכל כדי שזה יקרה, לא משנה לי כמה שערים אבקיע או אבשל".

צילום: איציק כלפי