זהירות, אבנים בדרך!

זהירות, אבנים בדרך!

'זה היה יכול להיגמר באסון': מקום האירוע

ביום ראשון האחרון הותקפה מכוניתו של דידי ליאור בסלע אשר נזרק לעבר מכוניתו בכביש המובל לבאר שבע. דידי ונוסעיו יצאו בנס ללא פגע, אך נגרם נזק למכוניתו.

ביום ראשון בסביבות השעה עשר וחצי בלילה נסע דידי ליאור, נהג מונית תושב באר שבע עם כמה מעובדי איזור התעשייה רמת בקע לכיוון באר שבע- פיזור, כמו כל סוף יום עבודה. אך ברגע שבו החליטו אלמונים מעבר לכביש, ככל הנראה בני מיעוטים ליידות סלע על המונית- הפכה הנסיעה לסיוט: "נסעתי מרמת בקע, הסעתי מאבטחים לבית אחרי יום עבודה" מספר דידי, "נזרק לעברנו סלע שפגע בדלת ושבר את החלון תוך כדי נסיעה סבירה של כ95 קמ"ש. לא ראינו כלום כי היה חשוך. אני בלמתי את האוטו יצאנו בחוץ אבל לא ראינו כלום. התחלתי לבכות ולצרוח זה היה כמו פצצה, חשבתי שעפתי באוויר כבר. אני עד עכשיו בשוק מזה. לא ישנתי כל הלילה, זה היה יכול להיגמר באסון נוראי"


תיעוד פגיעת האבן המונית ממצלמת הדרך

לצערנו לא מדובר במקרה הראשון של זריקת אבנים בידי 'אלמונים' לעבר רכבים שנוסעים בכבישי הנגב. בפברואר השנה, נרגם אוטובוס של חברת מטרופולין שנסע מבאר שבע למיתר, דבר שהביא לפציעתו של אחד הנוסעים.
למרבה המזל האירוע אמש נגמר ללא נפגעים. אך הסלע, שגרם נזק רב למכונית- הביא אתו את החששות מהתגברות מקרים מסוג זה ומהפגיעה הקשה במרקם החיים בעיר. בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם דידי ליאור, האזינו לראיון המלא:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח אודות זריקת אבן לעבר רכב למקום הגיעו שוטרים ופתחו בסריקות. משטרת ישראל רואה את האירוע בחומרה ומפעילה כוחות גלויים וסמויים בצירים הראשיים למען ביטחונו האישי של משתמש הדרך. כפועל יוצא ממאמץ זה הוגשו לאחרונה מספר כתבי אישום כנגד חשודים במעורבות זריקת אבנים בצירים. מדובר במאמץ מתמשך, אנו מבקשים מהציבור לפנות למוקד 100 על כל אירוע חריג."

קרדיט- ליאור דידי