ב"ש יורדת מהסלביינק, אא"ק תגיש הצעה על אוגו?

המשבר בהפועל באר שבע ממשיך גם בליגה. האלופה, שבעקבות ההדחה מהזירה האירופית נותרה עם הליגה בלבד, נפרדה אמש (שבת) בתיקו 1:1 ביכולת רעה נגד עירוני קריית שמונה במחזור הפתיחה של עונת 2018/19. שבוע לפני המשחק נגד מכבי תל אביב, נראה שלמאמן באר שבע, ברק בכר, יש הרבה סיבות לדאגה.

בבירת הנגב התאכזבו מאוד מהרכות של שחקני הקבוצה ולמרות דגשים רבים של הצוות המקצועי בתדרוכים שלפני המשחק, נגררו ליכולת מנומנמת וחסרת אגרסיביות. בקבוצה ביקרו שוב את משחק ההגנה של החוליה האחורית והקדמית שחשפו פעמים רבות את ההגנה להתקפות המתפרצות של קריית שמונה, "יכולנו בקלות גם להפסיד את המשחק" אמרו בקבוצה.

הבלם שיר צדק התייחס אמש על הטענות כנגד הטעויות בהגנה: "משחק ההגנה הוא של כל הקבוצה בהפועל באר שבע ולא רק של הרביעייה האחורית". צדק התייחס גם לשאלה איך השחקנים יצאו מהמצב הרעוע אליו נקלעו בתקופה האחרונה: " דיברנו בינינו השחקנים לפני המשחק שכל אחד צריך לתת יותר, כל אחד צריך לעבוד יותר, כל אחד צריך להסתכל בתמונה הכללית לא רק על עצמו אלא על כל הקבוצה".

לקראת סיום המשחק ואחריו התעסקו לא מעט במעמדו של בן שהר שהולך ומתערער. שהר, בין הגורמים המשמעותיים להצלחתה של באר שבע בשלוש השנים האחרונות, לא פתח משחק רביעי ברציפות ואמש נכנס למשחק בדקה ה-85 כחילוף שלישי כשמוחמד גאדיר הועדף על פניו אחרי שזה ביקש להשתחרר מהקבוצה במשך הקיץ. בבאר שבע מספרים כי גאדיר מגלה יכולת טובה לאחרונה ולכן זוכה לקרדיט מברק בכר. יחד עם זאת, שחקנים הופתעו מאוד משיתופו של גאדיר לפני בן שהר, "גאדיר נראה טוב באימונים, אבל זה מוזר שהוא לא בתוכניות תקופה ופתאום אחרי משחק אחד בגביע הטוטו הוא נכנס חילוף בליגה לפני בן" סיפרו.

הזר היחיד בהרכב, ג'ון אוגו, נראה כבוי בתיקו אמש וזה אולי מסמן ריקושט נוסף לאור עזיבתו של חברו הטוב טוני וואקמה לטורקיה. אוגו, שהמגעים להארכת חוזהו בהפועל באר שבע מעבר לעונה הנוכחית כמעט פסקו, מראה לטענים שחקנים בשפת גופו על רצונו הפוחת להישאר בישראל. "ג'ון מקצוען אמיתי ולמרות כל הדיבורים מסביב הוא מתרכז בהצלחה שלו בהפועל באר שבע, אבל זה לא סוד שהוא לא אותו בחור שמח כשטוני היה איתו" סיפרו בקבוצה.

הפערים בין אוגו להנהלת באר שבע עומדים גם על אורך החוזה וגם על שכרו העונתי. למרות שחוזהו מסתיים בתום העונה ועדיין לא הונחה הצעת רשמית על אוגו, הישארותו בבאר שבע עדיין לוט בערפל. לפי גורמים ביוון, בעקבות המקדמה הגדולה שיצרה לעצמה אא"ק אתונה במשחק החוץ נגד וידאוטון (ניצחון 2:1), מאמן האלופה היוונית מארינוס אוזונידיס נחוש לצרף את ג'ון אוגו לקראת ההשתפות בשלב הבתים של ליגת האלופות. ביוון טוענים כי לאחר הגומלין נגד אלופת הונגריה, אוזונידיס ידרוש את החתמתו והנהלת אא"ק תפעל לצירופו כשבבאר שבע צפויים לדרוש עבורו לפחות מיליון יורו.

מי שזכה למחמאות למרות תוצאת התיקו המאכזבת, הוא החלוץ גיא מלמד שפתח אמש בהרכב אחרי היכולת בגביע הטוטו נגד מכבי נתניה. מלמד, כבש את השער היחיד לזכות האלופה ובצוות המקצועי מעודדים מיכולתו. "מלמד הוכיח שמגיע לו לקבל הזדמנות, הוא מאוד רוצה להוכיח שמגיע לו לשחק בהפועל באר שבע" אמרו בקבוצה. בבאר שבע מרוצים גם מתפקודו אמש של מרוואן קבהא בחוליית הקישור.

בכל הקשור לחיזוק הקבוצה, בבאר שבע התרשמו פעם נוספת מיכולתו של נייג'ל הסלביינק. החלוץ ההולנדי שנמצא בראש הרשימה כמחליפו של טוני וואקמה, כבש את שער השוויון והטריד ללא הרף את הגנת באר שבע. ובהנהלת האלופה ניסו בימים הקרובים לחדש את המגעים עם איזי שירצקי ועם סוכנו ההולנדי אבל נכון לשעה זו הסלביינק לא יגיע לבירת הנגב. אחת המחלוקות עם סוכניו של הסלביינק היא הכנסת תג מחיר לחוזהו ובנוסף לפערים הכספיים בבאר שבע ירדו מהעסקה בשל העלות הכלכלית הגבוהה.

קרדיט: בן בודה