ח"כ מלכיאלי על חוק הגיוס: הכל תלוי ברצון של נתניהו

בלחץ המפלגות החרדיות הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ לדחות את עבודות הקמת גשר יהודית בנתיבי איילון, שהיו צפויות להתקיים בשבת. רה"מ נתניהו שהכריז שלא יתן יד לסגירת נתיבי איילון באמצע השבוע, שינה כיוון ומלשכתו נמסר כי לא סביר שנתיבי איילון יסגרו באמצע שבוע.

ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי תקף את השר כץ והזהיר מהשבתת הרכבת בשעות העבודות ואיים לעתור לבג"ץ אם לא תשתנה ההחלטה שהתקבלה בלחץ המפלגות החרדיות השותפות בקואליציה.

בראיון הבוקר לרדיו דרום הסביר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) כי "במגילת העצמאות הוגדרנו כמדינה יהודית, ממשלות ישראל לדורותיה, גם כשהמפלגות החרדיות לא היו בתוכן, היו חתומות על הסטאטוס קוו וקיימו את הסטאטוס קוו שחלק ממנו זה שמירה על אופי יום השבת במרחב הציבורי". על אמירתו של נתניהו כי לא ייתן יד לסגירת נתיבי איילון באמצע שבוע טען ח"כ מלכיאלי "אני לא מבין מה עבר לנתניהו בראש, לא יודע מה הוא רוצה להרוויח, האם יש פה איזה מלחמות בתוך הליכוד? למה השבת צריכה להיות אשמה בזה?".

בנוגע להסכמה על חוק הגיוס והאפשרות לבחירות בחורף הקרוב אמר מלכיאלי "הכל תלוי ברצון של נתניהו, ברצונו הוא ידע להגיע, לכנס את כולם לחדר, לכופף ולהגיע לנוסח המוסכם. אם הוא מעדיף בחירות יש לו פה טרייגר מאוד טוב מבחינתו".

להאזנה לראיון המלא: