לזה פילל בן גוריון? בעיות כלכליות מעיבות על פעילות מדרשת שדה בוקר

כתבתו של אוריאל גור דוד

כבר למעלה משנתיים, נמצאים עובדי מדרשת שדה בוקר במאבק מתמיד עם משרדי הממשלה על העברת תקציב שימשיך את הבטחת פעילות המוסד החשוב. נכון להיום, עובדי המדרשה לא צפויים לקבל את משכורת חודש ספטמבר והלימודים במוסד לא צפויים להתחיל.

לפני כשנתיים עצר החשב הכללי במשרד האוצר את התקציב השנתי למדרשה. לטענת החשב, התקציב שניתן ניתן למען רכישת שרותים מהמדינה ומכיוון שהמדרשה עושה בכסף כבשלה התקציב נעצר. בחודש אוקטובר האחרון התגייסו מספר חברי כנסת כדי לעצור את רוע הגזירה. הצדדים החלו לגבש תכנית התייעלות שעתידה לסיים את מעורבותה הכלכלית של המדינה במדרשה. כתוצאה מכך, הכסף לא זורם והמשכורות לעובדים מתעכבות.

יושב ראש ועד העובדים, קובי בר, התראיין הבוקר (ד') בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' על המצב. לטענתו: "מדינת ישראל צריכה לקחת את כל הגורמים ולשבת סביב שולחן עגול. כך יוכלו לפתור את הבעיה הזו פעם אחת ולתמיד. אנחנו, העובדים, ניתן את חלקנו. גם המורים וההנהלה. משרד החינוך לא יכול כל הזמן לאיים, לסגור את הברזים ולומר "אין שכר".

בר תקף את השר נפתלי בנט, שלטענתו אשם מרכזי במצב, ולא ממניעים מקצועיים. כך אמר: "נפתלי בנט לקח על עצמו לחסל את המדרשה ואת החזון של בן גוריון. אנחנו לא באג'נדה שלו, אנחנו לא יושבים אחרי הקווים אלא בשטח מדינת ישראל, אז למה שיעביר לנו 12 מיליון שקלים? עדיף לתת למקורבים ולאנשים הקשורים למפלגתו"

להאזנה לראיון המלא: