ח"כ אכרם חסון: טרם משכתי את העתירה לבג"ץ בנושא חוק הלאום

חוק הלאום מוסיף לגרור תגובות קשות בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי, במוצאי השבת הקרובה צפויה הפגנה של הקהילה הדרוזית הקוראת לשינוי החוק ולמתן זכויות שוות לכלל האזרחים ובפרט למיעוטים. ברקע קולות הביקורת וההכנות להפגנה במוצאי שבת, פרסם אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הושג הסכם במתווה אשר נוסח בשיתוף ההנהגה הדרוזית, אשר מביא עקרונות חוקתיים שיקדמו את העדה הדרוזית ויעגנו את מעמדה בחוק.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM ח"כ אכרם חסון ממפלגת כולנו בנושא סאגת חוק הלאום, ח"כ חסון הפתיע ואמר כי המתווה טרם אושר, לכן טרם משך את עתירתו לבג"ץ:"אין לי בעיה בעתיד למשוך את העתירה אם כל התנאים מקובלים על כלל החברה הדרוזית כולל ראשי רשויות כולל מנהיגות רוחנית כולל הקצינים כולל החברי כנסת, אני לא הלכתי לבג"ץ כדי לעשות עתירה, אני הלכתי לבג"ץ כדי לקבל את השויון שלי לכלל בני העדה הדרוזים וכלל כל המיעוטים. אני מוכן למשוך את העתירה בעתיד אם הדברים יסתדרו ואם הכל ילך כפי שאנחנו רוצים וגם כפי שהמנהיגות רוצה ואמרתי תנו לנו יומיים לבדוק את ההצעה מבחינה משפטית. אני אומר למתווה אין הסכמה סופית, בודקים אותו. יש כאלה אומרים שזה מתווה בסדר יש כאלה אומרים לא בסדר"

כשנשאל אם למרות המתווה המתגבש עדיין מתכנן להגיע להפגנה במוצאי שבת ענה ח"כ חסון: "אני אגיע כי ההפגנה קודם כל תתקיים כסדרה אין שום בעיה, אני חושב שההפגנה היא גם הפגנת הזדהות איתנו וזה מבחן גם לעם ישראל"

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי