מונדיאל 2018 – עדכונים משלב שמינית הגמר

שלב הבתים מאחורינו וגם שמינית הגמר כבר התחילה בסערה עם מודחות מפתיעות. 4 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן ברבע הגמר וגם היום צפויים שני משחקים על כל הקופה. כל העדכונים- כאן אצלנו בפורטל רדיו דרום!

יהלי אוזן

שלב שמינית הגמר נמשך גם אתמול בכל הכוח עם הרבה דרמות, הפתעות וקרבות פנדלים שהכריעו את המשחקים. היום ממשיכים עם שני משחקים נוספים בדרך להשלמת תמונת 8 הגדולות.

מה היה לנו אתמול?
ספרד נגד רוסיה
איזה משחק היה לנו אתמול! מארחת הטורניר, רוסיה, שתוארה בתחילת הדרך כאחת מהנבחרות החלשות בו, הדהימה את נבחרת ספרד ועלתה לרבע הגמר. המשחק עצמו התחיל טוב, עם שער לכל קבוצה, אך לא התקדם מעבר לזה. נבחרת ספרד אמנם החזיקה רוב הזמן בכדור, אך שיחקה בצורה משעממת ושבלונית ולא הצליחה ליצר מצבים. הלחימה של הרוסים הובילה אותם להארכה והמשחק נגמר ב-1:1. בדו קרב הפנדלים השור הרוסי עצר שתי בעיטות מ-11 מטרים ושלח את רוסיה לרבע הגמר על חשבון אלופת העולם לשעבר.

קרואטיה נגד דנמרק
גם המשחק הזה נפתח בסערה עם שער בדקה הראשונה של נבחרת דנמרק שהדים את הקרואטים. אבל מיד אחרי קרואטיה השוותה עם שער בעצמה והתוצאה הייתה 1:1. קרואטיה פתחה טוב את עשרים הדקות הראשונות של המשחק אבל לא הצליחה לייצר שער. לאחר מכן, המשחק נא בעיקר סביב מרכז השדה בלי איומים ממשיים על כל אחד מהשערים. גם המשחק הזה הלך להארכה ואף בדקה ה-116 של המשחק הקרואטים קיבלו בעיטת עונשים מ-11 מטרים. הקפטן לוקה מודריץ' ניגש לבעוט, אך שמייכל עצר והשאיר את הדנים בחיים. בסופו של דבר שתי הנבחרות התמודדות בדו קרב פנדלים בסופו הקרואטים ניצחו ועלו לשלב רבע הגמר.

בינתיים שני מפגשי רבע הגמר שצפויים לנו הם בין רוסיה לקרואטיה ובין אורוגוואי לצרפת. שני המפגשים הנוספים ייקבעו היום ומחר.

מה צפוי לנו היום?
ברזיל נגד מקסיקו
מפגש לוהט מצפה לנו היום בין נבחרת ברזיל לנבחרת מקסיקו. המקסיקנים הרשימו מאוד בשלב הבתים כשניצחו את גרמניה ולא פחדו לאיים ולתקוף. הם אמנם הפסידו 3:0 לשבדיה במשחק האחרון בשלב הבתים, אך זה לא מנע מהם לעלות מהמקום השני בבית. למקסיקו מחכה נבחרת ברזיל. הברזילאים לא הרשימו במיוחד עד עכשיו בטורניר, כשהם מציגים כדורגל טוב ואיכותי רק בדקות מסוימות לאורך המשחק. בסופו של דבר הברזילאים ידעו לנצל את המצבים שלהם ולנצח בשני משחקים כדי לעלות לשלב הבא. בעשרת המפגשים האחרונים שלהן בכל המסגרות, ברזיל ניצחה 5 פעמים, מקסיקו 4 ופעם אחת נגמר בשוויון. אמנם המשחק האחרון ביניהן היה בשנת 2015, והרבה עבר על שני הנבחרות מאז. ככה או ככה, שתיהן יילחמו כדי להיות ברבע הגמר שם תחכה להן המנצחת בין בלגיה ליפן.

בלגיה נגד יפן
היפנים עלו לשמינית הגמר, כזכור, על חשבון סנגל בגלל כמות כרטיסים צהובים. כעת הם יצטרכו להתמודד מול משוכה לא פשוטה בדמות נבחרת בלגית הכישרונית. אין ספק שעד עכשיו בלגיה היא בין הנבחרות המרשימות ביותר בטורניר, עם 3 ניצחונות והרבה שערים לזכותה, היא מגיעה כדי לנצח. זה לא יהיה פשוט מול היפנים המסודרים אבל על הנייר בגליה היא הפייבוריטית. ועדיין, ראינו מה קרה לפייבוריטית רק אתמול. אין ביניהן היסטוריה ארוכה, נפגשו רק 5 פעמים מתוכן 3 פעמים במסגרת ידידות. במשחק האחרון ביניהן בחודש נובמבר היו אלו הבלגים שניצחו 1-0. איך זה ייגמר הפעם?

משחקים נוספים בשלב שמינית הגמר גם מחר:
שבדיה נגד שוויץ- יום שלישי, 03.07.18, 17:00
קולומביה נגד אנגליה- יום שלישי, 03.07.18, 21:00