מיקי לוי: לא הייתי רוצה לראות ערבי בקוקפיט של f16

הממשלה אישרה אמש את מתווה הגיוס יממה לפני שיגיע להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. השר דרעי, שנמנע בטעות ולאחר מכן שונתה הצבעתו להתנגדות, אמר: "הח"כים החרדים עוברים סיוט, לא ייתכן שבג"ץ יתערב בכל פעם". היועמ"ש: המתווה מעורר קשיים משפטיים משמעותיים.

השר אריה דרעי נמנע בטעות בהצבעה ולאחר מכן ביקש לשנות את הצבעתו להצבעת נגד. הצעת החוק, המבקשת להגדיר יעדי גיוס חדשים וסנקציות כלכליות על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס, תובא מחר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה בצל איומי החרדים להצביע נגד והצהרת יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כי מפלגתו תצביע בעד יחד עם הממשלה.

יעדי הגיוס כפי שנקבעו בהצעה הם ששלושת אלפים בחורי ישיבות יגויסו לצה"ל במחזור הגיוס הראשון ועוד 600 יתנדבו לשירות לאומי. למתווה תינתן תקופת הסתגלות של שנתיים, שבמהלכן לא יינקטו סנקציות אם הישיבות לא יעמדו באחוזי הגיוס ובשנה השלישית יוטלו על ישיבות שלא יעודדו גיוס, סנקציות כלכליות אם ירדו מיעד של 95 אחוזים.

הבוקר התראיין בתכניתנו "בוקר טוב דרום" ח"כ מיקי לוי מיש עתיד אשר טען כי החוק הוא חוק טוב שנועד להסדיר את בעיית גיוס החרדים. לדבריו: "זה שהחרדים מתנגדים רק מוכיח שהחוק הזה הוא חוק שאמור לגייס אותם הוא חוק מקביל לחוק שיש עתיד הביאו בקדנציה הקודמת ועבר בקריאה שלישית"
בתגובה לדבריו של הרב שי פירון, שר החינוך לשעבר מטעם יש עתיד, אשר טען כי חוק הגיוס נטפל לחרדים ואינו מטפל בבעית גיוס הערבים אמר: "תראו חברים יש מהלכים רציניים שערביי ארץ ישראל הולכים לשירות לאומי אני לא הייתי רוצה לראות ערבי בקוקפיט של f16 עדיין לא הגיעה השעה"
להאזנה לראיון המלא: