די לאלימות!

שני מקרי תקיפת נהגי אוטובוס התרחשו בשבוע החולף בבאר שבע. שני האירועים מהווים עליית מדרגה בנושא האלימות נגד עובדי דן באר שבע ומביא את מנכ"ל המחברה, יורי ברונשטיין, לצאת במאבק בתופעה תחת הכותרת "די לאלימות בתחבורה הציבורית"

בשבוע שעבר אירעו שני מקרים של אלימות פיזית קשה כלפי נהגי דן בבאר שבע. במקרה אחד, ביום חמישי האחרון, נכנסים שלושה צעירים לאוטובוס חונה במנוחה ומתחילים, ללא כל סיבה נראית לעין, להכות את הנהג. הנהג נפגע בלסת ובערובת העין ונדרש לטיפול רפואי. יום קודם לכן, עלה נוסע לאוטובוס כשהוא אינו לובש חולצה. הנהג העיר לו על הופעה לא הולמת ובתגובה, החל הנוסע לעקור כיסאות, להשחית את האוטובוס ואף לפגוע בנהג עם הכיסאות שעקר ממקומן. ניידת שחלפה באזור, טיפלה באירוע והביאה לסיומו. שני אירועים קשים אלה, נוספים לשורה של מקרי אלימות בלתי פוסקים כלפי עובדי דן באר שבע. אבנים מושלכות לעבר האוטובוסים לעיתים מזומנות, הפקחים כמעט שאינם עוברים משמרת מבלי שיקללו אותם וינקטו באלימות מילולית קשה כלפיהם. השחתת רכוש הפכה לדבר שבשגרה.

כל אלה, הביאו את המנכ"ל יורי בורנשטיין לצאת במאבק תחת הכותרת 'די לאלימות בתחבורה הציבורית'. החל מבוף השבוע, הכיתוב יופיע על האוטובוס, בלוח האלקטרוני שבתוך האוטובוסים ואף יושמע במערכת הכריזה. זה נוסף לפניה למשטרה בבקשה לתגבור הנוכחות בעיר ולפעילות מונעת.
אירועים אלה בתוך העיר באר שבע, נוספים לשורה של מקרי אלימות כלפי נוסעים ונהגי אוטובוסים בנגב כולו, לפני כשבועיים, נהג אוטובוס נרגם באבנים על ידי רעולי פנים ביציאה מהישוב תל שבע. הנהג יצא בשעה 22:00 מהיישוב הבדואי תל שבע עם האוטובוס בו נהג- קו 10 של מטרופולין. ביציאה מהישוב, נחסמה דרכו על ידי רכב ממנו יצאו 4 רעולי פנים שלפי עדות הנהג, תקפו את האוטובוס עם אלות, ניפצו שמשות וכך הביאו אף לפציעתו של הנהג. הנהג הצליח להימלט ופונה ע"י אמבולנס כשהוא סובל מפציעות קלות.

הבוקר בתראיין בתכניתנו "בוקר טוב דרום" יורי ברנשטיין, מנכ"ל דן באר שבע וסיפר כי מספר נהגים חוששים להגיע לעבודתם בעקבות מקרי האלימו ההולכים וגוברים נגד נהגים, בנוסף סיפר יורי על הצעדים בהם נוקטת חברת דן על מנת להפחית את האלימות בתחבורה הציבורית, ביניהן, היוזמה להצגת מסרים על שלטי האוטובוס הקוראים לשים סוף לאלימות.
להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: באדיבות חברת דן באר שבע