ח"כ יואב קיש: "טרור העפיפונים אינו זמני"

ועדת הפנים של הכנסת, בראשות חבר הכנסת יואב קיש, תגיע אחר הצהריים (חמישי) לביקור בעוטף עזה. בין היתר, יגיעו חלק מחברי הועדה לסיור בשדות השרופים באזור. עוד בסיור: מפגש עם נציגי הכבאות על ההתמודדות הארוכה עם הטרור החדש והצגת פתרונות למצב הנוכחי.

כמה ארוכה? כנראה שמאוד. כך אמר לנו ח"כ קיש הבוקר: "הביקור יכלול סיור בשטח וישיבות עם הגופים הרלוונטיים שמתמודדים הבעיה (טרור העפיפונים) ובראשם לוחמי האש, כדי לשמוע איך הם מתמודדים עם המאמץ הזה. אנחנו מדברים על מאמץ שכנראה הולך להיות ממושך. לא ברור מתי התקופה הזו תסתיים, אבל בוודאי לא מדובר בתקופה זמנית וקצרה". כמו כן, נציגי הועדה יפגשו עם ראשי הרשויות בעוטף.

עוד אמר יו"ר ועדת הפנים כי מבחינתו אין אפשרות להשוות בין טרור העפיפונים לבין איום המנהרות: "צריך להבין שהחמאס כל הזמן בוחן ומאתגר אותנו. אחרי הקצאת משאבים עצומים, מצאנו מענה למנהרות החודרות ואנחנו משלימים בימים אלה את בניית המכשול התת קרקעי. הנזק שמנהרה חודרת אחת יכולה לגרום? אני לא רוצה להשוות את זה לנזק הכואב של העפיפונים. ברור שאנחנו מדברים על סוג איום שונה, אבל אני מאוד שמח שצה"ל ומדינת ישראל מובילים את הפתרון ומחסלים את המנהרות. בעיניי, זה היה חשש אסטרטגי חמור מאוד"

בנוסף שמענו את דעתו של ח'כ קיש על המיזוג המסתמן בין 'רשת' ל'ערוץ 10'. להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי