מנכ"ל מטרופולין: "מי שמחבל בתחבורה הציבורית – מבצע פעילות חבלנית עוינת"

טרור מסוג חדש? בסוף השבוע האחרון הותקף נהג יהודי בחברת 'מטרופולין' כשנכנס במסגרת עבודתו לישוב תל שבע. רכב ממנו הגיחו מספר רעולי פנים חסם את דרכו של הנהג, ולפי גורמים אשר שוחחו עמו – הוא ניגח את רכבם על מנת להימלט מהם. בשלב זה, יצאו מספר מרעולי הפנים וניפצו את שמשות האוטובוס, אחד מהם אף רדף אחרי הנהג כשהוא רכוב על אופנוע.

הנהג הפעיל את לחצן המצוקה והזעיק כוחות לאזור. בסופו של דבר, נגרם נזק כבד לאוטובוס והנהג נפצע קלות משברי זכוכיות. המקרה הזה הוא לא הראשון שקורה בתקופה האחרונה ביישובים הבדואים. הבוקר ראיינו בנושא את מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני, שנשמע זועם על הדרך שבה עובדים מהחברה שלו מסיימים את יום עבודתם ונאלצים להיכנס בפחד לחלק מהיישובים בנגב.

קרני טוען כי מי שמבצע את המעשים האלה – מבצע פעילות חבילת עוינת: "מבחינתי, מי שמחבל בשיבושי שגרה של שירות חיוני כמו תחבורה ציבורית – זו פעילות חבלנית עוינת. אני לא נכנס להאם זה לאומני או לא לאומני" אמר קרני והמשיך בביקורת: "כשמסווגים את זה כוונדליזם וזריקות אבנים של ילדים, אני לא קורא לזה ונדליזם. אירועים שבהם, באופן תדיר בשנים האחרונות, מבצעים את זה – אני דורש שיתייחסו לזה כאירועים שמשבשים את חיי התושבים".


קרדיט – באדיבות יחצ מטרופולין

לשאלה האם שקל להורות על הפסקת הגעת הקווים לשם, ענה: "ואז מה? אפגע בכל התושבים המסורים והטובים שרוצים וצריכים להגיע למקום העבודה שלהם? לסטודנטים שצריכים להגיע למכללות? לילדים שצריכים ללכת לבית הספר? ביום רביעי האחרון החלטנו שלמחרת (חמישי) לא יהיה שירות, אבל לבקשת ראשי המועצות התבקשנו להחזיר את הקו בעקבות החג. בסופו של דבר, אני נותן שירות. אני צריך לקחת בחשבון גם את הסיכון מצד אחד וגם את עצם נתינת השירות מצד שני. אני קורא לכל כוחות הביטחון להסתכל על זה אחרת ולייצר מצב שמרכזים כוחות ומוצאים את אלה שמבצעים את זה באופן שיטתי"

כמו כן, הבהיר קרני כי במידה והמצב יימשך – הוא ידרוש ממשרד התחבורה הצבת מאבטחים על האוטובוסים: "אנחנו נערב את משרד התחבורה ושיתנו מאבטחים על האוטובוסים. אנחנו לא נמשיך לסכן את הנוסעים ואת העובדים, ואני לא מדבר על הרכוש בכלל. אנחנו עובדים תחת רשיון ולכן אני לא יכול להחליט מפה לשם להפסיק את השירות. למרות זאת, כשיש סכנה לחיי אדם אנחנו מקבלים אישור מפורש להפסיק את השירות. זה קורה"

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט – באדיבות יחצ מטרופולין