מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- פולין

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת פולין

יהלי אוזן

בעוד 4 ימים בלבד ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת פולין.

הנבחרת תערוך את ההופעה השמינית שלה בגביע העולם, כשהפעם האחרונה הייתה בשנת 2006. לאורך ההיסטוריה שלה, הנבחרת הפולנית הגיעה פעמיים לחצי הגמר אך לא הצליחה להעפיל לגמר הגדול. היא מדורגת נכון לעכשיו במקום ה-8 בדירוג פיפ"א העולמי. מדובר בנבחרת חזקה שתילחם על העלייה בבית 8. היא תעשה זאת מול סנגל במשחק הפתיחה ב-19 ביוני, ולאחר מכן תתמודד גם עם קולומביה למשחק המסקרן של הבית, ויפן.

שחקן המפתח של נבחרת פולין הוא כמובן החלוץ ומלך השערים שלה, רוברט לבנדובסקי. עם 16 שערים ב-10 משחקים בקמפיין המוקדמות ותואר הכובש המצטיין במוקדמות אירופה, אין הגנה שיכולה להישאר אדישה לאיכויות שלו. הוא גם הקפטן וגם מלך שערים הקבוצה עם 52 ב-93 הופעות. מי שינסה לעזור ללבנדובסקי הוא החלוץ המצויין של נאפולי מיליק, פישצ'ק והשוער שצ'נסני. על הקווים ינהיג את הנבחרת אדם נבאלקה, שחקן עבר פולני אשר שיחק במונדיאל 1978. הוא מאמן את הנבחרת משנת 2013 והצליח עד כה להוביל את הנבחרת לרבע גמר היורו ולמונדיאל הזה.

אז אמנם הפולנים סיימו במקום הראשון בבית המוקדמות, אך לא התמודדו מול נבחרות מאיימות במיוחד, ביניהן דנמרק, מונטנגרו, רומניה, ארמניה וקזחסטן. לא הכל הלך חלק לנבחרת ופעמים רבות היה זה לבנדובסקי עם שערים שהציל אותה. בסופו של דבר הפולנים ניצחו ב-8 משחקים, סיימו 1 בתיקו והפסידו פעם אחת בקמפיין. גם בעשרת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, הנבחרת הפולנית מנצחת 6 משחקים, מסיימת 1 בתיקו ומפסידה 3 פעמים. עוד נותרו ללבנדובסקי והחברים שני משחקי הכנה, מול צ'ילה וליטא, לפני שיעשו את דרכם לרוסיה.