מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- דרום קוריאה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת דרום קוריאה

יהלי אוזן

בעוד 11 ימים בדיוק ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת דרום קוריאה.

נבחרת דרום קוריאה מגיעה למונדיאל העשירי שלה ותצטרך להתמודד בבית לא פשוט עם קבוצות חזקות. שבדיה, מקסיקו וגרמניה יעשו לה חיים קשים, ועל הנייר המדורגת רק 61 בדירוג פיפ"א העולמי היא החוליה החלשה בבית. אבל זה לא אומר שאפשר להתעלם ממנה לחלוטין, כשבמונדיאל 2002 הגיעה דרום קוריאה עד לחצי הגמר.

מי שהוביל את הנבחרת למונדיאל הוא המאמן שין טה-יונג, שמונה לפני קצת פחות משנה. הוא אימן בעבר את הנבחרות הצעירות של דרום קוריאה ועבר השנה לאמן את הקבוצה הבוגרת. קמפיין המוקדמות של הנבחרת לא היה פשוט, כשהיא התמודדה בבית עם איראן, סוריה, אוזבקיסטן, סין וקטר. דרום קוריאה עלתה מהמקום השני בבית ישירות למונדיאל, כשהיא מנצחת ארבעה משחקים, מפסידה שלושה ומסיימת שלושה בתוצאת תיקו.

על המגרש, יוביל את הקבוצה הקפטן קי סונג-יונג מסוונסי, ואף צפוי לערוך את ההופעה ה-100 שלו במדים הלאומיים. השם הבולט הנוסף שנמצא ברשימת הסגל המורחבת של טה-יונג הוא סון יונג-מין מטוטנהאם. מלבד שניהם יש רק עוד ארבעה שחקנים בסגל שמשחקים בליגות האירופאיות, כך שהשמות לא מוכרים. בינתיים, הנבחרת ממשיכה להתכונן למונדיאל וצפויה לקיים שלושה משחקי הכנה מול בוסניה הרצגובינה, בוליביה וסנגל. בעשרת המשחקים האחרונים של הנבחרת בכל הסגרות, הדרום קוריאנים רושמים 5 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים.