ח"כ מוטי יוגב: "תושבי הדרום אינם יכולים לחכות"

ח"כ מוטי יוגב מותח ביקורת על ההרתעה הישראלית: "צריך לחסל ראשי מחבלים ולא רק מטרות ריקות. אני מבין היטב שראש-הממשלה בשבוע מדיני ושאיננו רוצה על סדר יומו את הרצועה ויהודה ושומרון בראש, אלא את איראן, אבל תושבי הדרום אינם יכולים לחכות. לא צריך לחכות שיהיו ילדים שייפגעו בגן"

במהלך הלילה שיגרו ארגוני הטרור מרצועת עזה רקטות לעבר ישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, שדרות ופאתי לכיש. לפחות שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל, השאר, חלק נפלו והתפוצצו בשטחים פתוחים והיו גם רקטות שלא חצו את גבול ישראל.
לקראת חצות הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרה יעדים בשלושה מתחמים של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה. מדובר בתקיפה שנמשכה כשעה.
בהודעת צה"ל נמסר כי חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה. "אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה – הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש" נכתב בהודעה רשמית. בצה"ל אמרו כי גל התקיפות הלילה בוצע בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע. בהודעה פירט צה"ל השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ובאופן לא שגרתי כלל צה"ל ברשימה גם שריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה.
בתכניתנו 'הבוקר' שוחחנו עם חבר הכנס מוטי יוגב מסיעת הבית היהודי. לדבריו, התגובה צריכה להיות חריפה יותר. האזינו לראיון המלא:

צילום: מחלקת אקטואליה רדיו דרום