מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- שבדיה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת שבדיה

יהלי אוזן

בעוד שבועיים בדיוק בדיוק ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת שבדיה.

אחרי 12 שנים בהן לא הצליחה נבחרת שבדיה להעפיל לשלב הבתים של המונדיאל, היא חוזרת השנה לבמה העולמית. היא עשתה זאת בעבר 11 פעמים והגיעה ארבע פעמים לשלב חצי הגמר. ההישג הטוב ביותר של השבדים היה בשנת 1958 בו הגיעו לגמר, והפסידו 5:2 לנבחרת ברזיל של פלה. אחרי קמפיין המוקדמות המרשים שלה, תנסה הנבחרת השבדית להשיג תוצאות טובות בשלב הבתים, כשהיא תפתח את הטורניר מול קוריאה הדרומית ולאחר מכן תפגוש את גרמניה ומקסיקו.

הדרך לטורניר התחילה עבור השבדים בבית 1 של המוקדמות באירופה. בית לא פשוט עם צרפת, הולנד, בולגריה, לוקסמבורג ובלארוס. השבדים הרשימו וסיימו במקום השני, אחרי צרפת, שהוביל לפלייאוף. הם רשמו 6 ניצחונות, תוצאת תיקו ו-3 הפסדים ועקפו את הולנד. בפלייאוף היבשתי פגשו את נבחרת איטליה והפתיעו אותה עם ניצחון 1:0 קטן בסיכום שני המפגשים. ניצחון קטן גדול שהעלה אותם למונדיאל. יחד עם זאת, בעשרת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות, השבדים לא מרשימים עם 4 ניצחונות, 2 תיקו ו-4 הפסדים. במרץ האחרון במשחקי הידידות מול צ'ילה ורומניה שבדיה גם הפסידה. אבל עדיין היא תנסה להתאושש מול דנמרק ופרו במשחקי ההכנה.

מי שמוביל את הנבחרת מאז יוני 2016 הוא יאנה אנדרסון שהצליח להוביל אותה לטורניר. סגל הנבחרת השבדית לא מלא בשמות נוצצים ומורכב בעיקר משחקנים מדרג הביניים באירופה. זלאטן איברהימוביץ' פרש ב-2016 וכבר לא יהיה בסגל. בהיעדרו, מרכוס ברג ואולה טויבונן יצטרכו לספק את הסחורה. ברג כבש 8 שערים במוקדמות וינסה להמשיך בכושר הטוב. שחקן בכיר נוסף הוא ויקטור לינדולף ממנצ'סטר יונייטד, שינסה לעשות את העבודה בהגנה. השבדים ינסו להפתיע גם בטורניר, כמו בקמפיין המקדמות, וככל הנראה יתחרו על המקום השני בבית עם מקסיקו.