ח"כ דוד ביטן: "זה ברור שדין עוטף עזה לא כדין תל אביב"

חבר הכנסת דוד ביטן שבר הבוקר שתיקה בראיון לרדיו 101.5FM וסיפק אמירה מקוממת. בהתייחס להסלמה האחרונה בעוטף עזה ולשאלה מה היה קורה אם טיל היה נורה לתל אביב, ענה ביטן ללא היסוס: "זה ברור שדין עוטף עזה לא כדין תל אביב. תל אביב זה לב החיים במדינת ישראל ותקיפה של תל אביב מעניקה השפעה אחרת מאשר כזו לעוטף עזה. התקפה על מרכז הארץ היא פגיעה במרכז החיים הישראלי והתקפה כזו היא מלחמה לכל דבר ועניין" אמר והוסיף: "לעומת זאת, ברצועת עזה משהו אחר, שם קרובים לגבול ויודעים שזה המצב".

ביטן לא חסך בביקורת על ראשי המדינה והצבא לנוכח הפסקת האש שהושגה בתוך יממה: "אני לא מקבל את מה שעשו במערכת הביטחון. הם רצו מיד לקבל הפסקת אש. אנחנו מורתעים מעזה לא פחות משהם מורתעים מאיתנו. ברגע שהם(ארגוני הטרור) מאמינים שהם הרתיעו אותנו, יגרום להם לעשות את זה שוב" לשאלה האם ההחלטות אותן הוא מבקר קשורות לראש הממשלה ענה: "מדובר בכל המערכת. הרמטכ'ל לא עובד בחלל ריק, הוא מקבל הנחיות"

בתגובה לדבריו של השר ישראל כץ ברדיו דרום אתמול ("ישראל שמה את תושבי עזה כבני ערובה בידי החמאס"), אמר ביטן: "מדובר בשטויות". בראיון לאמנון סופר ב'רדיו 101.5FM' אמר ביטן: "מה שישראל כץ רוצה זה לפתוח את הסגר כדי שלתושבים יהיה טוב, אבל לא יהיה טוב כל עוד הם יבחרו בדרך הטרור. הם צריכים להתקומם נגד החמאס. אנחנו רוצים לעזור להם בזה, אבל עד גבול מסויים, לכן אני לא מסכים עם ישראל כץ. זו בדיוק הבעיה! עם הזמן, הופכה להיות הלקאה עצמית גם של הימין וגם של השמאל. חבל מאוד"

בנוסף, התייחס לסוגיית הבחירות המקומיות הבוערת בערד ולקרב המסתמן בין ראש העיר הנוכחי, ניסן בן חמו לנציג מטעם מפלגת הליכוד.

להאזנה לראיון המלא:

צילום: מחלקת אקטואליה רדיו דרום