מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- סרביה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת סרביה

יהלי אוזן

בעוד 18 ימים בדיוק ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת סרביה.

הנבחרת הסרבית תנסה להוכיח שהיא הייתה ראויה לחזור לשלב הבתים של הטורניר, אחרי שלא הצליחה להעפיל ב-2014. זו תהיה ההופעה ה-12 של הנבחרת במונדיאל (8 מתוכן כנבחרת יגוסלביה), כשהצליחה ברגעי השיא להגיע פעמיים לחצי הגמר, ב-1930 ו-1962. על הנייר, סרביה מדורגת במקום ה-35 בדירוג פיפ"א העולמי ופחות מיריבותיה בבית, אבל זה לא ימנע ממנה לעשות חיים קשים לאחרות. תחילה, תפגוש הנבחרת הסרבית את קוסטה ריקה, ולאחר מכן תתמודד מול שוויץ וברזיל.

אז מי שיוביל את הנבחרת, ויעשה זאת גם בפעם הראשונה בקריירה שלו, הוא המאמן מלאדן קרסטאיץ'. הוא שיחק בעברו בקבוצות שאלקה ווורדר ברמן אך זוהי יריית הפתיחה שלו בתור מאמן. הוא נכנס לתפקיד רק באוקטובר האחרון ועדיין לא אימן את הנבחרת במשחק תחרותי שלא במסגרת ידידות. לנבחרת הסרבית יש הגנה חזקה ומנוסה שצריכה לספק לה ביטחון לקראת הקיץ הקרוב. שמות כמו ברניסלב איבנוביץ', נמניה מאטיץ' בקישור האחורי ואלכסנדר קולארוב בעמדת המגן ההתקפי צריכים לעשות את העבודה. בחלק הקדמי יש לסרביה את החלוץ מיטרוביץ' וכישרונות צעירים נוספים שינסו לבוא לידי ביטוי במונדיאל.

את שלב המוקדמות באירופה סיימו הסרבים בהצלחה רבה, כשהם מובילים את בית 4 ועולים ישירות לטורניר. סרביה התמודדה בבית זה עם אירלנד, ויילס, גיאורגיה ומולדובה והצליחה לנצח שישה משחקים, להשיג שלוש תוצאות תיקו ולהפסיד רק פעם אחת. כמו כן, בעשרת משחקיה האחרונים של הנבחרת בכל המסגרות היא מנצחת בשישה, מסיימת שניים בתיקו ומפסידה פעמיים. מתוך אלו, קרסטאיץ' עמד על הקווים בארבעת המשחקים האחרונים שהיו במסגרת ידידות. הסרבים יתמודדו גם מול נבחרת צ'ילה לפני שיגיעו למבחן הגדול ברוסיה.