אלימות משטרתית או שימוש בכוח לגיטימי נגד פורעי חוק?

סמוך לכניסת השבת, התרחש ברהט אירוע חריג. על פי המשטרה, שוטרים עצרו רכב שנסע בפראות. מתוך הרכב הגיחו 3 אזרחים, כשאחד מהם משתולל ומסמן לשוטרים תנועות מגונות. בשלב מסויים, עשרות מתושבי העיר תקפו את השוטרים, שנזקקו לטיפול רפואי. לפחות שניים מהמתפרעים נעצרו. בסרטון שהופץ נראה שוטר מכה את אחד החשודים, בעוד הוא(החשוד) מוקף במספר של שוטרים, מח'ש תפתח בחקירת האירוע, למרות שטרם הוגשה תלונה בנושא.

המשטרה העבירה אתמול (שבת) לבדיקת מח"ש את התיעוד ובו נראה שוטר סוטר לחשוד שהוחזק בידי כמה שוטרים אתמול ברהט, כשהוא אינו מתנגד ומנוטרל. האירוע התרחש במהלך פעילות משטרתית שנערכה בעיר הדרומית. במהלך העימותים נפצעו שני שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי ושני חשודים נעצרו.
מוקדם יותר נמסר כי השוטרים שוחררו מבית החולים והם סובלים מחבלות. ממח"ש נמסר כי לא הוגשה תלונה, אך אמרו כי האירוע ייבדק.

מוקדם יותר הגיב השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לסרטון בטוויטר וכתב כי הוא "מעורר שאלות נוקבות כלפי התנהגות השוטר. אין מחלוקת. יש לברר את התנהגותו גם בהיבט המשמעתי".

שניים מהחשודים חשודים בתקיפת שוטרים. אחד מהם הוא מיושבי הרכב, שנעצר לפי המשטרה לאחר שנאבק עם השוטרים ואלה נאלצו להשתמש נגדו בטייזר.
מהמשטרה נמסר כי האירוע האלים החל בעקבות דרישה לבצע בדיקה של רישיונו של נהג רכב. באחד הסרטונים שהופצו נראים שלושה מיושבי הרכב המתועדים מתוך ניידת המשטרה כשהם מקללים את השוטרים. לאחר מכן החל הנהג בנסיעה וניסה, על פי החשד, לברוח מהשוטרים.

השוטרים עצרו את הרכב, ולפי המשטרה שלושת יושבי הרכב היו מצוידים באבנים ובאלות, והם קראו לתושבי השכונה להצטרף אליהם. במהלך המעצר של אחד מיושבי הרכב החלו תושבים ליידות אבנים לעבר השוטרים, ואחד מהם פגע בניידת.

הבוקר התראיינה בתכניתנו "בוקר טוב דרום" עו"ד נטלי אוטן, עורכת דינו של יוסף אלעוברה, הנהג העצור, אשר מעצרו הוארך עד ליום רביעי וטענה כי הם מכבדים את החלטת בית המשפט בנושא אך אינם מקבלים אותה, לכן יגישו ערעור בנושא.
להאזנה לראיון המלא עם עו"ד נטלי אוטן: