מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- פרו

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת פרו

יהלי אוזן

בעוד 36 ימים ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת פרו.

הנבחרת הדרום אמריקאית קיבלה הגרלה לא פשוטה בכלל בשלב הבתים. אם תרצה לעלות לשלב הבא היא תצטרך להצליח להשיג את הנקודות מול דנמרק, צרפת ואוסטרליה בבית 3. הנבחרת הפרואנית מדורגת במקום ה-11 בעולם, הייתה בעבר 4 פעמים בטורניר והגיעה פעמיים לשלב רבע הגמר. הפעם האחרונה בה הצליחה להעפיל הייתה בשנת 1986 ועברו 36 שנים מאז! היא אמנם זכתה בעברה פעמיים בקופה אמריקה, אך מעולם לא הצליחה לעשות זאת במונדיאל.

פרו לקחה חלק בבית הדרום אמריקאי בשלבי המוקדמות. היא הצליחה להגיע למקום החמישי, אחרי קולומביה, אשר הוביל אותה לשלב הפלייאוף. ב-18 המשחקים בשלב המוקדם, הצליחו הפרואנים לנצח שבעה, לסיים חמישה בתיקו ולהפסיד בשישה. לא תוצאות שמעידות על יציבות, אך הם עדיין הגיע לפלייאוף מול ניו זילנד. שם, המשחק הראשון בין השתיים נגמר ב0-0 והמשחק השני עם ניצחון של פרו 2-0. כך, הם עשו היסטוריה וחזרו לזירה העולמית אחרי כל כך הרבה שנים. דווקא במשחקים האחרונים של הנבחרת בכל המסגרות, הם רושמים רצף מרשים של 8 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו, ללא הפסד. הפעם האחרונה בה נבחרת פרו הפסידה היה בנובמבר 2016 לברזיל.

המאמן של הנבחרת הוא ריקרדו גארקה הארגנטינאי. לפני שהגיע לנבחרת ב-2015 הוא אימן בעיקר קבוצות קטנות בדרום אמריקה, והצליח לקחת את הנבחרת מרגע שהתמנה אל המפעל היוקרתי. קפטן הקבוצה הוא פאולו גררו, אבל השחקן אליו חשוב לשים לב הוא דווקא החלוץ ג'פרסון פרפאן בן ה-33. הוא אמנם מבוגר אבל הבקיע עבור הנבחרת כבר 24 שערים, מתוכם גם בפלייאוף העלייה למונדיאל. זה יהיה המונדיאל הראשון שלו והוא ינסה לעשות כל מה שהוא יכול עבור הנבחרת. כחלק מהמשך ההכנה לטורניר ייפגשו שחקניו של גארקה את סקוטלנד, ערב הסעודית ושוודיה.