חמשת משחקי הכדורגל שחובה לצפות בהם בסופ"ש- טור שבועי

יהלי אוזן

חג האביב הגיע ואיתו גם החזרה לליגות הסדירות, אחרי פגרת הנבחרות שהייתה בשבועיים האחרונים. חזרה שמלאה במאבקי אליפות מעניינים במיוחד ומשחקים שאסור לפספס. אי אפשר להגיד שלא נהנינו ממשחקי הנבחרות שהיו בימים האחרונים, הם לגמרי סיפקו את הסחורה. אבל עם כל הכבוד למשחקי ידידות, הגיע הזמן לקצת כדורגל תחרותי שינעים לנו את השבת. אז קבלו את חמשת משחקי הכדורגל שפשוט אסור לכם לפספס:

אברטון – מנצ'סטר סיטי, יום שבת ה31/03/18, 19:30
אפשר לומר בבטחה שמנצ'סטר סיטי היא הטוענת לכתר האנגלי היחידה מבין הקבוצות שבצמרת בפרמיירליג. זה רק עניין של זמן עד שהתכולים יזכו בתואר, ובדרך הם צריכים לעבור ביקור אצל אברטון. נכון לעכשיו נשארו עוד שמונה משחקי ליגה, כלומר 24 נקודות לשחק עליהן. סיטי מובילה במקום הראשון עם 81, בהפרש של 16 נקודות ממנצ'סטר יונייטד שאחריה. אם הסיטי תנצח את אברטון בשבת ויונייטד יפסידו לסוונזי, סיטי תוכל לנצח במחזור הבא בדרבי מול השדים האדומים ולזכות על חשבונה בתואר הנחשק. אבל אולי במחזור הזה יצליחו באברטון לעצור את הרצף של הסיטי? אברטון מגיעה למשחק הזה מהמקום ה-9 במרכז הטבלה, צמודה ללסטר מעליה עם אותו מספר נקודות. בליגה הם ניצחו בשני המחזורים האחרונים, אך גם הפסידו בשניים שקדמו להם. מנגד, סיטי מגיעה למשחק עם רצף של 4 ניצחונות ולפני כן עשו תיקו. כשהן נפגשו בתחילת העונה המשחק נגמר רק בתיקו ולפני כן דווקא אברטון היא זו שניצחה. האם פפ יעשה צעד משמעותי נוסף לעבר התואר? נגלה בקרוב.

באיירן מינכן – בורוסייה דורטמונד, יום שבת ה-31/03/18, 19:30
היריבות המושבעות מגרמניה ייפגשו בשבת הקרובה למפגש מעניין. אמנם דורטמונד לא מרשימה כמו בעבר, אך מפגש בין השתיים תמיד מספק לנו תצוגת כדורגל מרתקת. באיירן נמצאת במקום הראשון והבטוח בצמרת הבונדסליגה, עם 66 נקודות, ואילו דורטמונד במקום השלישי עם 48. ניצחון של הצהובים יאפשר להם לעקוף את שאלקה במידה והם לא ינצחו, ולהעפיל למקום השני. באיירן הפסידה במפתיע במחזור האחרון, אך הפער בצמרת עדיין בטוח. לפני כן היא ניצחה בשמונת מעשרת משחקיה ועשתה גם תוצאת תיקו. מול תתמודד דורטמונד שלא הפסידה כלל בעשרת משחקיה האחרונים, עם 5 ניצחונות ו-5 תיקו. הפעם האחרונה שדורטמונד ניצחה את הבאוורים היה בנובמבר 2016, ונראה שגם הפעם כנראה שבאיירן תעבור אותה בדרך לאליפות.

סביליה – ברצלונה, יום שבת ה-31/03/18, 21:45
ביום שבת תארח סביליה את ברצלונה למשחק ליגה. חזרה גנרלית לגמר גביע המלך אם תרצו. שתי הקבוצות העפילו בתחילת החודש לרבע גמר ליגת האלופות, כשהן מרשימות במיוחד עם ניצחונות על האנגליות. אחרי המפגש בין השתיים ברצלונה תצטרך לשחק מול רומא ואילו סביליה מול באיירן מינכן. אם נחזור לליגה, נמצא את סביליה במקום החמישי בטבלה עם 48 נקודות, נקודה מעל לויאריאל. הם הפסידו בשני משחקי הליגה האחרונים שלהם, אבל ניצחו סך הכל שישה משחקים מתוך עשרת האחרונים בכל המסגרות. ברצלונה מגיע למשחק הזה מהמקום הראשון ו-11 נקודות הפרש מאתלטיקו מדריד שבמקום השני. נכון לעכשיו, בארסה עדיין לא הפסידה בליגה ובליגת האלופות ולגמרי תנסה להמשיך במומנטום. היא ניצחה שישה משחקים מתוך העשרה האחרונים שלה בכל המסגרות, עם רצף של שלושה ניצחונות. היתרון לצד הקטאלני מובהק במפגשים האחרונים בין השתיים, עם 8 ניצחונות מתוך ה-10 המפגשים האחרונים. סביליה ניצחה רק מפגש אחד והשני הסתיים בתיקו. בכושר הנוכחי של בארסה קשה לראות מישהי עוצרת אותה בדרך אל התואר, אבל אם ליאו מסי ייעדר גם ביום שבת הקרוב (אחרי שלא שיחק כלל בפגרת הנבחרות), אולי סביליה היא זו שתוכל דווקא לנסות.

יובנטוס – מילאן, יום שבת ה-31/03/18, 21:45
אלופת איטליה תארח ביום שבת את מילאן למשחק ענקיות. אז אמנם מילאן רק במקום השישי בטבלה אבל עם מסורת והיסטוריה כמו שלה, היא תמיד תישאר גדולה. יובנטוס מובילה כרגע את הסרייה א' עם 75 נקודות, כשמיד אחריה נאפולי עם 73 נקודות. כך שניצחון עבור הגברת הזקנה קריטי ביותר. יובה תגיע למשחק עם רקורד מרשים כשהפעם האחרונה שהיא הפסידה היא אי שם בנובמבר ועם הפנים לעבר ההתמודדות הקשה מול ריאל מדריד ביום שלשי בצ'מפיונס. מילאן תגיע למשחק, כאמור, מהמקום השישי אחרי שהיא מנצחת ב-7 מתוך 10 המשחקים האחרונים שלה. היא במרחק של 4 נקודות מלאציו ותנסה להדביק את הפער. כשנחזור אחורה למפגשים בין השתיים, נראה שגם כאן ידה של יובנטוס על העליונה עם 7 ניצחונות לעומת 1 של מילאן בעשרת המפגשים האחרונים. הפעם האחרונה בה מילאן ניצחה את יובנטוס במשחק חוץ היה בשנת 2012 בגביע. בהתחשב בכך קשה מאוד לראות את האדומים שחורים ממילאנו מצליחים לשבור את הרצף ללא הפסד של יובנטוס.

צ'לסי – טוטנהאם, יום ראשון ה-01/04/18, 18:00
משחק צמרת סופר צמוד מחכה לנו ביום ראשון בפרמייר ליג! טוטנהאם וצ'לסי הולכות צמוד צמוד בליגה והתוצאה במשחק תשפיע על מקומן בטבלה והאופציה לקמפיין אירופי בשנה הבאה. צ'לסי נמצאת במקום החמישי עם 56 נקודות ומעליה, רק בהפרש של חמש נקודות, טוטנהאם עם 61 נקודות. שתי הקבוצות כבר לא נאבקות במסגרת ליגת האלופות אחרי שהפסידו בשמינית הגמר, כך שיש להן הרבה על מה לשחק בעיקר בליגה. טוטנהאם בכל המסגרות מוכיחה עליונות עם 7 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בעשרה משחקים. מול, מתייצבת צ'לסי שנמצאת בכושר פחות טוב, עם רק ארבעה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים. כדי לנסות ולשער באיזו תוצאה המשחק הזה יסתיים, נחזור למפגשי הליגה ביניהן. טוטנהאם מובילה עם 6 ניצחונות עשרה המשחקים האחרונים וצ'לסי ניצחה 4 פעמים. האם למשחק הקרוב תהיה השפעה על זהות 4 הגדולות של הליגה האנגלית? סביר להניח שכן. נצטרך לחכות ולראות.

+ בונוס:
הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים, יום רביעי ה-04/04/18, 19:30
אחרי פגרת הנבחרות חוזרים ישר להמשך הפלייאוף בליגת העל שלנו, ואיתו מגיע גם המשחק הלוהט בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים. אז נכון, המשחק יהיה רק באמצע השבוע אבל אי אפשר שלא להכניס אותו לרשימה. במשחק השני של סיבוב הפלייאוף המוליכה והאלופה המכהנת תארח את סגניתה בטבלה נכון לעכשיו- בית"ר ירושלים. שתיהן ניצחו את המשחק הראשון בפלייאוף ויגיעו כדי לקחת את 3 הנקודות הכל כך חשובות. ההפרש ביניהן עומד כרגע על נקודה אחת בלבד, כך שכל אחת מהן יכולה לסיים כמובילת הטבלה בסוף המחזור. הפועל מגיעה למשחק עם 7 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד אחד בעשרת משחקיה האחרונים. מנגד, הצהובים מהבירה מגיעים עם רצף של 3 ניצחונות. בשנים האחרונות המזל הולך דווקא עם החבורה מבירת הנגב, כשב-15 משחקי ליגה בין השתיים, הפועל באר שבע מנצחת ב-11 והשאר מסתיימים בתיקו. בית"ר ירושלים לא מנצחת את באר שבע משנת 2013. נתון מעודד עבור חניכיו של ברק בכר שינסו להתקדם עוד צעד משמעותי בדרך לאליפות.

אז אנחנו עתידים לחגוג את חג החירות והפסח בשבוע הקרוב, אבל שחקני הכדורגל ממש לא יוצאים לחופשי. הישורת האחרונה של העונה מתחילה וצפויה להיות מותחת עד הרגע האחרון. חג כדורגל שמח!