דובר צה"ל: "הכוונה שלנו היא להפעיל הרבה מאד כח"

תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של דובר צה"ל

מחר (יום שישי) מתוכננת צעדת ענק ברצועת עזה לגבול ישראל בהשתתפות כל הפלגים הפועלים ברצועה. מערכת הביטחון ערוכה ודרוכה לקראת הצעדה, השבוע נעשתה הסברה אינטנסיבית ברצועה המזהירה מהתקרבות לגדר ההפרדה, וכן צה"ל תגבר משמעותית את כוחותיו ברצועה.

השם של הצעדה המתוכננת הוא "צעדת השיבה הגדולה". מטרתה הרשמית על פי מארגניה היא להעלות על סדר היום את זכויותיהם של הפליטים הפלסטינים ולכן הם מתכננים להקים במסגרתה ערי אוהלים בכמה מוקדים, מצפון הרצועה ועד לדרומה, סמוך לגבול עם ישראל. המארגנים מקווים במוצהר להשתתפות של כמאה אלף מפגינים (ולא למיליון או למספר קרוב לזה). הצעדה מאורגנת על ידי כמה גורמים ופעילים אזרחיים, והיא אמנם זוכה לרוח גבית של חמאס, אבל היא אינה צעדה שחמאס נמצא בין מארגניה הרשמיים.

"צעדת השיבה" אינה אירוע חד פעמי אלא קמפיין שיחל ביום שישי הקרוב, יום האדמה – והוא עתיד להימשך עד יום הנכבה באמצע חודש מאי. קריאות של המארגנים מתמקדות בהזמנה של משפחות, צעירים, נשים וילדים להתנחל באוהלים שהחלו להתמקם כחצי ק"מ מהגבול. הדגש הוא לא להתעמת עם חיילי צה"ל כי המפתח לראייתם הוא המשכיות- מנסים לייצר סדר יום שיימשך חודש וחצי, עד חודש מאי והחשש הוא שעימותים קשים והרוגים יבריחו את המפגינים.

היום בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5 fm התראיין דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס, אשר לדבריו צה"ל מתייחס במלוא הרצינות להפרות הסדר הצפויות בגבול רצועת עזה ונערך בהתאם. מנליס טוען כי האחראי הבלעדי על הפרובוקציה בגדר הוא חמאס ובמידה ויהיו התפרעויות בגדר צה"ל יגיב בחומרה גם לאירועים בגדר וגם בעומק רצועת עזה.

האזינו לראיון המלא: