תמיר עידאן על תיעוד החדירה לשטח ישראל: "מטריד מאוד לראות שחוצים בכזו קלות את הגבול"

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, התראיין הבוקר בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' על מנת לדבר על השבוע המתוח מבחינה ביטחונית שצפוי באזורינו. בסוף השבוע, כך מבטיחים בעזה, תתקיים הפגנה שכונתה בישראל "צעדת המיליונים". החשש העיקרי של כוחות הביטחון הוא שהמוני פלסטינים יצעדו לעבר הגדר, מה שיגרור אלימות קשה משני הצדדים ואולי אף חדירה לעומק שטח ישראל.

וכשברקע ההכנות לקראת יום שישי, אמש התפרסם תיעוד מטריד של חדירת מחבלים לשטח ישראל. בסרטון שהופץ ברשתות הערביות וניתן לראותו בעמוד הפייסבוק של רדיו דרום, ניתן לראות חמישה מחבלים חוצים ללא קושי את גדר המערכת, רצים בדיונות בשטח עבר ישראל ומגיעים לעבר כלי הנדסי, שמוצב שם כחלק מהעבודות על מכשול המנהרות החדש. כשמגיעים המחבלים אל הכלי, הם מציתים אותו ורצים מיד חזרה לשטחם. תוך כדי מנוסתם, המצלמה מתמקדת בטנק שעושה דרכו לעבר האיזור, אך המחבלים לא נורו.

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר על התיעוד: "זה מאוד מטריד. לראות שחוצים בכזו קלות את הגבול ורצים לעבר שטח ישראל. עוד לא קיבלתי את הפרטים מהצבא אבל זה מטריד. אני חושב שהצבא ערוך בצורה טובה, עם תכניות עבודה מאוד טובות. אנחנו רוצים להאמין שדברים כאלה לא יקרו, ואם יקרו – שיחסמו ממש בדקות הראשונות ולא יתנו להם להגיע ליישובים". על ההפגנה המתוכננת בשישי אמר ראש המועצה: "נפגשנו בסוף השבוע שעבר עם אלוף הפיקוד והצוות שלו. כרגע ההנחיות מבחינת הצבא הן שגרה. מדברים על אירוע נקודתי באזור הגדר שלא אמור להגיע לישובים, אבל כמובן שאנחנו ערוכים לכל תרחיש"

האזינו לראיון המלא: