חמשת משחקי הכדורגל שחובה לצפות בהם בסופ"ש- טור שבועי

יהלי אוזן

אז נכון, הקבוצות האהובות עלינו מהארץ והעולם יצאו לפגרה קטנה. אבל הסירו דאגה מליבכם- הפגרה מביאה אלינו את משחקי הידידות של הנבחרות הלאומיות, וזו לגמרי סיבה למסיבה. עם גביע העולם שמתקרב אלינו בצעדי ענק, אין כמו לראות משחקי ידידות בין נבחרות גדולות כדי להתחיל ולדמיין מה יהיה בקיץ. בסוף השבוע הקרוב הולכות לשחק כמה מהנבחרות החזקות בעולם, וגם נבחרת ישראל שלנו שזקוקה לכל האהדה שהיא יכולה לקבל. אז קבלו את חמשת משחקי הכדורגל בסופ"ש שפשוט אסור לכם לפספס:

רוסיה – ברזיל, יום שישי ה-23/03/18, 19:00
במשחק הידידות הקרוב אנו צפויים לקבל משחק מעניין בין מארחת המונדיאל, לבין אחת מהמועמדות החזקות לזכייה בו. רוסיה תארח את ברזיל בשישי בערב למשחק הכנה ושתיהן ירצו להשיג תוצאה טובה ולצבור ביטחון. רוסיה עד עכשיו שיחקה רק משחקי ידידות בשנתיים האחרונות, כיוון שהיא עלתה אוטומטית למפעל בעקבות האירוח. בעשרת משחקיה האחרונים היא ניצחה שלושה, הפסידה בשלושה וסיימה ארבעה משחקים עם שלוש תוצאות תיקו. בנובמבר האחרון מול ספרד היא סיימה בתיקו 3:3 ולפני כן הפסידה לארגנטינה. מולה, הולכת להתייצב נבחרת ברזיל שהרשימה מאוד בקמפיין המוקדמות שלה, כשסיימה בראשות הבית. היא אמנם תגיע בלי הכוכב הגדול שלה, ניימאר, שנפצע לתקופה ארוכה, אבל עדיין אין ספק שהיא הפייבוריטית. ברזיל עם תוצאות מרשימות במשחקים האחרונים, כשהיא ניצחה בשישה מתוך עשרת משחקיה האחרונים, סיימה שלוש בתיקו והפסידה באחד. זה הולך להיות המפגש השישי בין השתיים, כשברזיל עם יתרון ורושמת לעצמה 3 ניצחונות על הרוסים, ואילו רוסיה לא הצליחה לנצח את ברזיל כלל. אז גם בלי ניימאר, לא נראה שהולכת להיות בעיה לסלסאו.

גרמניה – ספרד, יום שישי ה-23/03/18, 22:45
אין ספק שהמפגש הזה יכול להיות בקלות מפגש הגמר במונדיאל הקרוב. שתיים מהפייבוריטיות בגביע העולם ייפגשו ביום שישי למשחק הכנה מעניין במיוחד. אלופת העולם המכהנת תארח את אלופת העולם הקודמת ויהיה מעניין לראות את הכושר של כל אחת מהן מול יריבה ראויה. נבחרת גרמניה נמצאת בכושר שיא כשניצחה שמונה משחקים מתוך העשרה האחרונים. אמנם היא סיימה בשתי תוצאות תיקו במשחקים האחרונים, אבל זה לא מוריד כלל מהעוצמה שלה. גם הספרדים מגיעים עם אותו הרקורד במשחקיהם האחרונים, כשהם משיגים תוצאות מרשימות עם חמישייה, רביעייה ושמיניות. לאורך ההיסטוריה הן נפגשו מספר לא מועט של פעמים, וב-22 מפגשים יש יתרון קל לגרמנים עם תשעה ניצחונות. ספרד ניצחה בשבעה משחקים והשאר הסתיימו בתיקו. הפעם האחרונה בה הן נפגשו הייתה בשנת 2014, אז ניצחה גרמניה 1:0 במשחק ידידות. כמה אתם מהמרים שייגמר הפעם?

איטליה – ארגנטינה, יום שישי ה-23/03/18, 22:45
אין ספק שזו הייתה אכזבה גדולה כשראינו שאיטליה לא העפילה למונדיאל אחרי המשחקים מול שבדיה בפלייאוף העלייה. במיוחד בגלל ג'אנלואיג'י בופון, השוער האגדי, שאין מישהו שמגיע לו להיות במונדיאל יותר ממנו. ובכל זאת, איטליה תארח במשחק הידידות את ארגנטינה ותנסה להחזיר לעצמה את הביטחון ואת היכולת שקצת אבדה. מנגד, הארגנטינאים של סאמפולי מתחילים לצבור תאוצה לקראת הקיץ. ארגנטינה עלתה למונדיאל מהמקום השלישי בבית הדרום אמריקאי, אחרי שחוותה קצת קשיים בדרך. היה נראה שללא ליאו מסי לא הצליחה הקבוצה לנצח, אך בסופו של דבר הם עלו לטורניר, כשהוא זה ששם אותם שם. בעשרת המשחקים האחרונים הם ניצחו חמישה, סיימו שלושה בתיקו והפסידו שניים, וצריכים לנסות להמשיך ולנצח, להמשיך ולהתחבר לכדי קבוצה. משחקיה האחרונים של נבחרת איטליה היו, כאמור, בפלייאוף כשהם רושמים תיקו והפסד לשבדיה. אמנם האיטלקים ניצחו את הארגנטינאים פעמים רבות יותר לאורך ההיסטוריה, אך הפעם האחרונה בה עשו זאת הייתה אי שם ב-1987.

צרפת – קולומביה, יום שישי ה-23/03/18, 23:00
משחק ידידות מרתק בין צרפת לקולומביה מצטרף גם הוא לרשימת המשחקים של יום שישי. הצרפתים הם בין המועמדים הבולטים ללכת עד הסוף במונדיאל, עם סגל מעולה והרבה כישרון ברגליים. הם מרשימים במיוחד כשניצחו שישה מעשרת משחקיהם האחרונים בכל מסגרות, ורשמו רק שני הפסדים. ההפסד האחרון שלהם היה ביוני 2017 לשבדיה במסגרת מוקדמות המונדיאל, אבל מאז רשמו שבעה משחקים ללא הפסד. מולם תתמודד החבורה הדרום אמריקאית מקולומביה, שהצליחה לנצח 4 מתוך 10 המשחקים האחרונים, עם ניצחון 4:0 מרשים על סין בנובמבר האחרון. הקבוצות נפגשו בפעם האחרונה בשנת 2008 ורק שלוש פעמים סך הכל לאורך השנים, בשלושתן צרפת היא זו שניצחה. למרות שקולומביה היא נבחרת ראויה ומסוכנת, עם התקפה כמו שיש לצרפתים עם גריזמן, אמבפה, דמבלה ולאקאזט, קשה לראות אותה מצליחה לנצח הפעם.

רומניה – ישראל, יום שבת ה-24/03/18, 21:30
שתי הנבחרות שיתמודדו במשחק הידידות הזה לא הצליחו להשיג את הכרטיס למונדיאל בקיץ, אבל מתקדמות לעבר הטורנירים הבאים שלהן. נבחרת ישראל, למשל, תשתתף בעוד מספר חודשים בגביע האומות. בינתיים אין לנבחרת מאמן, ואלון חזן יעמוד על הקווים בשבת בנתניה כמאמן הזמני וינסה להשיג תוצאה טובה. הנבחרת תגיע אחרי שסיימה בטעם רע את קמפיין מוקדמות המונדיאל, כשהתחילה אותו טוב עם שלושה ניצחונות ובסוף סיימה ברצף הפסדים ויכולת פושרת בלשון המעטה. בעשרת המשחקים האחרונים, החבורה בכחול לבן ניצחה רק ב-4, עם 5 הפסדים ותוצאת תיקו אחת. רומניה, שגם היא לא הצליחה להעפיל לטורניר, תגיע גם כן אחרי הפסד במשחקה האחרון. עדיין אסור לזלזל ברומנים, שרשמו הופעה מרשימה ביורו האחרון לפני שנתיים. שתי הנבחרות הלאומיות הללו מכירות אחת את השנייה דיי טוב עם 26 מפגשי עבר. הרומנים ללא ספק מובילים עם 15 ניצחונות ולנו יש רק שישה. יחד עם זאת, אולי אפשר לשמור על מעט אופטימיות. בארבעת משחקי הידידות האחרונים בין השתיים- אנחנו היינו אלה שניצחו, ורומניה עשתה זאת רק אי שם ב-1996. זו ההזדמנות של שחקני הנבחרת להתחיל לאחות את השברים ולהסתכל קדימה. ולתת לנו, האוהדים, סיבה לשמוח.

גם כשיש הפסקה ממאבקי הליגות הסדירות, הכדורגל חי ובועט במשחקי הנבחרות, בדיוק מו שאנחנו אוהבים. חג כדורגל שמח!