המשבר בקואליציה נמשך

משבר הגיוס: דרישת המפלגות החרדיות להחיל פטור גורף משירות לתלמידי הישיבות מטלטלת את המערכת הפוליטית בימים האחרונים, אך במציאות בה מתגייסים לצבא אלפי חרדים מדי שנה נראה שהחוק הזה הוא לא יותר מניסיון אחרון של נציגי החרדים לעמוד בפרץ

במכתב שהעביר מזכיר מועצת גדולי התורה מרדכי שטרן לח"כים החרדים נכתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול לפי החלטה זו".
האדמו"ר מבעלז, פטרונו של ח"כ ישראל אייכלר, טען שיש להמשיך במאמצים להגיע לנוסח פשרה אחר שיותר טוב לחרדים ושימנע בחירות.
הפשרה שהוצעה כללה הכנסת תיקונים להצעת החוק שנמצאת על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה, וגובשה על ידי אריאל אטיאס – לשעבר שר השיכון מטעם ש"ס וכיום יועץ משפטי במפלגת יהדות התורה, שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

המתווה שהוצע מדבר על יעדי גיוס – תחילה כ-3,800 מתגייסים חרדים בכל מחזור גיוס (גם לצה"ל וגם לשירות אזרחי) ובהמשך המספר אעמור לעלות בהדרגה. במסגרת העקרונות, אם לא תהיה עמידה ביעדים, יוטלו סנקציות על הישיבות. כמו כן, אם אי העמידה ביעדים תימשך על פני תקופה של חמש שנים, תוקפו של החוק המקל יפקע.
שר הביטחון אביגדור ליברמן, ששיגר אולטימטום מפורש ביום שישי ומסר חריף גם הבוקר, לא הופיע כאמור ומקורביו הסבירו: "הוא אף פעם לא מגיע לישיבת ראשי המפלגות, כי כל תוכן הישיבות מודלף החוצה לפני שמספיקים לסגור את דלת האקווריום"

היום בתכניתנו "בוקר טוב דרום" התראיין ח"כ לשעבר מטעם ש"ס חיים אמסלם וטען כי על החרדים ללמוד תורה לצד עבודה וגיוס לצבא והביע את התנגדותו לחוק הגיוס המטיל משבר שמאיים לשלוח את כולנו לבחירות. עוד טען אמסלם כי ש"ס היא מפלגה בעלת אג'נדה אנטי ציונית וכל זה קרה תחת המשמרת של הרב עובדיה שעיצב את האידיאולוגיה שלו בירושלים האשכנזית.

האזינו לראיון המלא: