כיצד לטפל בכלב שלכם בצורה נכונה

כל האדם שיש לו כלב יגיד לכם שמבחינתו הכלב שלו הוא חלק מהמשפחה, אבל לפעמים בעלי הכלבים עושים טעויות בטיפול הכלב שלהם שיכולים לגרום לו נזק ואף פגיעה בבריאות. אנחנו הכנו לך רשימה  עם כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם לטפל בכלב שלכם בצורה הטובה ביותר על מנת שתוכלו לבלות עם הכלב שלכם עוד הרבה מאוד זמן.

מתי צריך לקחת את הכלב לבדיקה אצל וטרינר?כדאי לקחת את הכלב לביקור אצל הוטרינר לפחות פעם בשנה, לבדיקה כללית. במהלך הבדיקה הווטרינר ינסה לראות האם קיימות אצל הכלב  בעיות שונות,שלא תמיד רואים אותן, כגון: מחלות עיניים ואוזניים, מחלות עור ובעיות בפרווה וכ'ו.כמובן שיש צורך לשים לב כשהכלב מפגין סימני מצוקה, ברגע שאנחנו רואים כי הכלב שלנו זקוק לטיפול רפואי, יש צורך לגשת לווטרינר באופן דחוף.

האם מומלץ לרחוץ את הכלב?
מומלץ להתחיל לרחוץ את הגור שלכם רק מגיל חמישה חודשים ומעלה,  ורצוי לרחוץ אותו פעם בשלושה חודשים. המלצה זו יכולה להשתנות בהתאם לרמת ההיגיינה של הכלב ולעונות השנה. חשוב לדעת כי רחיצה מרובה של הכלב שלכם פוגמת בפרווה ובשומן הטבעי שלו, דבר היכול לחשוף אותו לזיהומים שונים.
אסור בשום פנים ואופן לרחוץ את הכלב שלכם בתכשירים המיועדים לבני אדם אלא רק בתכשירים המיועדים לכלבים.

איך לטפל בכלב באמצעות תזונה נכונה?
לעתים קרובות בעלי הכלבים נוטים להאכיל את הכלבים שלהם במזונות של בני אדם,ובמקרים מסוימים אף מדובר בהאכלה מהשולחן המשפחתי. ללא סדר או ארגון.  ישנם גם בעלי כלבים המאכילים את הכלבים שלהם במזונות שעשויים לגרום להם לנזק חמור ואף להוביל למותם. לדוגמה, אסור להאכיל את הכלב שלכם בעצמות  כי הן יכולות לפגוע במערכת העיכול של הכלב ואף לחורר אתה. מאכלים נוספים שחובה לכלב שלכם להימנע ממנו הם שוקולד, שום ובצל שכן עבורם זהו רעל טהור. גם נשירה מרובה של הפרווה של הכלב שלכם יכולה להיות כתוצאה מתזונה לקויה, ולכן רצוי תמיד להתייעץ עם וטרינר או עם המוכר בחנות החיות לגבי האוכל של הכלב שלכם.