שירות נגד לאומי: מי שולח בני שרות לאומי לארגונים שפועלים נגד ישראל?

שירות נגד לאומי: מי שולח בני שרות לאומי לארגונים שפועלים נגד ישראל?

עמוד הפייסבוק של 'אמנסטי ישראל', בחסות ממשלת ישראל

אבסורד: תקנים של שירות לאומי לארגונים שקוראים להחרמת ישראל. דבורה גונן, אמו של דני שנרצח בפיגוע ירי בבנימין פנתה במכתב לשר אורי אריאל בבקשה לשלול את תקני שירות לאומי לארגון 'אמנסטי' הפועל נגד המדינה, ואף עודד בעבר סרבנות

דבורה גונן, אם שכולה, פנתה במכתב חריף לשר החקלאות אורי אריאל, להפסיק לשלוח בני ובנות שירות לארגון 'אמנסטי'. לטענתה, מדובר באבסורד בו המדינה שולחת את בני ובנות השירות הלאומי שנועדו לשרת את המדינה, לעשות ישרות בארגון שפועל נגד ישראל וקורא להחרמתה של המדינה.
דבורה היא אמו של דני ז"ל שנרצח לפני שנתיים ושמונה חודשים בעת שהלך לטבול במעיין לכבוד השבת סמוך לישוב דולב.

זו לא הפנייה הראשונה בנוגע לשירותם של בני נוער בארגון. בנובמבר האחרון, ארגון זכויות האדם "בצלמו" פנה לשר אריאל ולמנהלת השרות הלאומי, בדרישה לקצץ את תקני השירות הלאומי בארגון אמנסטי. לדבריו הארגון קורא גם לסרבנות ולכן יש להקפיא את התקנים אליו, "ארגון אמנסטי תומך בסרבני גיוס ולא ראוי שבני שירות לאומי יעודדו סרבנות"
בתכניתנו 'הבוקר ב101.5FM' שוחחנו עם דבורה גונן, ממובילות המאבק. האזינו לראיון המלא:

תגובת השר אורי אריאל: "אורי אריאל השר הממונה על השירות הלאומי אזרחי בימים אלה נכנס לתוקף התקנות של חוק החרם שחוקק משרד האוצר המאפשרים שלילת מימון מארגונים המקדמים חרם על ישראל. השר אורי אריאל רואה בחומרה רבה את האפשרות שניתן לעשות שירות לאומי בארגונים המקדמים חרם על ישראל ובכוונתו לפנות מיידית לגורמים הרלוונטיים על מנת לשלול לארגונים המקדמים חרם כל תקן שירות לאומי בהתאם לחוק החרם".

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק, ברך על החלטת השר לשלול את תקני השירות הלאומי לארגונים תומכים בחרם. לדבריו מדובר בהחלטה היסטורית בהמשך להחלטת שר האוצר לשלול הטבת מס מארגונים תומכי חרם. ארגון בצלמו ימשיך לעמוד בעוז למען זכויות אדם של האנשים השקופים ויאבק בחרם וההסתה נגדם.