החל מבצע "צוק איתן" בעזה – במקביל הירי נמשך

במקביל למבצע "צוק איתן" נמשך הירי מרצועת עזה. משעות הבוקר עד לשעה 12:00 בצהריים נורו 22 רקטות אל ישראל, שלוש מהן יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל". איש לא נפגע.
חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועת עזה, והפלסטינים מדווחים על 13 פצועים. על פי דיווחי הפלסטינים, אחד היעדים שהותקפו באזור רפיח הוא ביתו של עבדאללה חשאש, פעיל בכיר במערך הרקטי של חמאס. על פי הדיווחים, הותקפו עוד שלושה בתים.
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הודיע כי יכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים ובמועצות אשר נמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה. משמעות ההכרזה נוגעת בעיקר להקלות כלכליות לאזרחים ובעלי עסקים באזור, מתן סמכויות לצה"ל באזורים אזרחיים והפעלת "משק לשעת חירום".
רוב הקייטנות בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה בוטלו היום, כולל בבאר שבע. גם הלימודים והמבחנים באוניברסיטת בן גוריון, במכללת ספיר ובמכללת סמי שמעון לא התקיימו.
צה"ל פתח הלילה במבצע בעקבות ישיבת הקבינט בה הוחלט להחריף את תגובת ישראל. חיל האוויר תקף הלילה יותר מ-30 יעדי טרור ברצועת עזה, מקצתם בתים, והפלסטינים מדווחים על תשעה פצועים לפחות. התקיפה באה בתגובה לירי עשרות הרקטות אתמול החל מהשעה שמונה בערב אל מערב הנגב ואל אזור רחובות ואשדוד. "כיפת ברזל" יירטה לפחות 12 מהן. בסך הכל נורו אתמול יותר מ-150 רקטות ואותרו כ-80 נפילות. לא היו נפגעים, נגרמו נזקים קלים. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה עליה אחריות לירי בפעם הראשונה מאז החלה ההסלמה.
שר החקלאות, חבר הכנסת יאיר שמיר ממפלגת "ישראל ביתנו", שפירקה אתמול את השותפות עם "הליכוד", העביר ביקורת בתכניתנו "בוקר טוב דרום" על "המדיניות ההססנית של הממשלה מול החמאס", כפי שננקטה עד כה.
לשמיעת הראיון עם השר שמיר בתכניתנו "בוקר טוב דרום" עם רונן הירשלר, לחצו כאן:

.