הפסקת אש?

צילום: יחידת דובר המשטרהלאחר לילה שקט ביישובי הדרום חודש הבוקר הירי לעבר שדרות. סמוך לשעה חמש ושלושים הופר השקט ושלוש רקטות נורו לעבר העיר. שתיים מהן נפלו בשטחים פתוחים ומערכת כיפת ברזל יירטה את השלישית שככל הנראה הייתה אמורה ליפול בשטח מיושב. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

סמוך חצות, לאחר הפוגה של כשעתיים בירי הרקטות, נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצות שדות נגב ושער נגב, רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח. לפני כן, בשעות הערב נורו חמש עשרה רקטות ופצצות מרגמה תוך שעה וחייל נפצע קל מרסיסים מנפילת אחד הפצמ"רים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. בנוסף, פרצו שתי שריפות בשדרות ונזק קל נגרם לכמה מבנים במועצה באזורית שדות נגב.
תושבי אשכול התבקשו להישאר במרחק של חמש עשרה שניות מהמרחבים המוגנים. מעבר לכך אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

צה"ל נמנע מלתקוף יעדי טרור ברצועת עזה, באופן חריג לא הגיב בתקיפות מהאוויר. לאחר ירי הרקטות הבוקר, כחלק מפעילות ההגנה המבצעית של צה"ל, טנקים ירו פגזי מיסוך בצפון הרצועה.
מה שמעיד יותר מכל על הסלמה הוא שעל פי צה"ל נורו בחודש האחרון מאה עשרים וחמש רקטות לעבר יישובי הדרום. עד כה טווח הירי לא הורחב מעבר ליישובים עוטף עזה אך במערכת הביטחונית ברור שאם ישראל תצא למבצע צבאי יכנסו יישובים נוספים וביניהם ערי גוש דן למעגל הירי.

דיווח באתר ה-BBC : בתוך שעות תיכנס לתוקף הפסקת אש בין חמאס לישראל בתיווך מצרי.

על פי הדיווח גורם בזרוע הצבאית של חמאס אמר לאתר כי הפסקת האש תכנס לתוקף בתוך שעות אחדות. הוא ציין כי גורמים מצריים מתווכים בין ישראל לחמאס. על פי הפרסומים באתר, אותו גורם בחמאס אמר "מגעים בין חמאס לגורמים מצריים, הצליחו להביא הפסקת אש חדשה בין חמאס לישראל וכי הסכם הפסקת האש יוכרז תוך שעות". על פי ההסכם,  חמאס יפסיק לירות רקטות אל עבר יישובי הדרום ואילו ישראל תפסיק את התקיפות האוויריות. גורם בטחוני אמר כי אם יישמר השקט בדרום לישראל אין אינטרס להמשיך את ההסלמה.

.