ראו הוזהרתם

בכל מקום שאנחנו הולכים אליו, מטיילים ומבלים בו, ואפילו כשאנחנו סתם נחים זה רודף אותנו; מביט בנו מעבר לזגוגית, קורא לנו להתקרב, לגשת, להריח, למשש ואפילו גם לטעום; זה עושה לנו באופן זמני נעים וכיף, גירוי של כל החושים, תחושה נעימה ובלתי מוסברת, שיכרון חושים. אנחנו מנסים לעמוד כנגד אבל זה חזק מאיתנו ולרוב אנחנו מתפתים ונופלים בפח. מבטיחים לעצמנו שזו הפעם האחרונה וזה לא יקרה שוב, בפעם הבאה נהיה איתנים מול הפיתוי הזה שקשה לנו כל כך לעמוד בפיו.

מאת: אפרת אלחדד

הפיתוי הזה נמצא בכל מקום, מכיל מילים בודדות או מילה שאומרת הכול:

"SALE" ,"1+1", "מבצע", "50% הנחה", "רק היום", "סוף עונה", "קנה… קבל…"

לכולנו זה קרה, יותר מפעם אחת, התחושה שהפעם זה מבצע מצוין, שכל החברות שלי יתעלפו אם ישמעו על זה. "נעליים בסוף עונה ב-100 שקלים במקום ב-500? אני חייבת לקנות לפחות שלושה זוגות!!!" (ועוד עושה לי חישוב בחיוך שיצאתי ברווח של 200 שקלים). רק חבל לגלות בסוף שהנעליים הנוספות שבחרתי יישארו זרוקות בארון עד שאחליט לתרום אותן לצדקה.

9687
סט עשרים וארבע צלחות ב-79 שקלים? מבצע באמת אדיר!!! רק שכחת לרגע שאת חיה לבד והכי הרבה שאירחת בשנים האחרונות היו שנים עשר איש, והיה נורא צפוף בדירה והבטחת לעצמך שאם תארחי שוב זה יהיה רק עשרה אנשים בלחץ. וכמובן רק בחד פעמי כי למי יש כוח לשטוף…. אבל בכל זאת סט של עשרים וארבע צלחות ב-79 שקלים? אולי שווה לשקול לארח שוב???

"קנה מגהץ, קבל שואב קיטור?" נשמע מעולה! רק שכחת שאין לך מה לשאוב, ואיך לעזאזל משתמשים בשואב קיטור? והרעש שלו בטח איום ונורא, אז הוא בדוק יישאר במחסן ליום חירום וגם אז בטח תזמיני מנקה שלא תדע בכלל להשתמש בו.

עשרים קופסאות שימורים ב-60 שקלים! זה בהחלט מבצע שווה! כי אתה משתמש בקופסאות שימורים… אך אולי חסכת 20 שקלים במצטבר אבל נתקעת עם מלאי שימורים גדול כל כך שאין לך מקום בארון לאחסון. אז אתה מתחיל לפתוח אותם ולחסל בכמויות או מחלק לחברים… אז איפה החיסכון? והעיקר שרצית לפנות מקום בארון…

אלה כמובן רק דוגמאות קטנות… לכולנו כמובן יצא גם לקנות דברים טובים שאנחנו באמת צריכים: שלוש חבילות כריות נוגט ב-30 שקלים זה בהחלט מחיר טוב, רק שבדרך כלל את מחסלת קופסה בשבועיים ועכשיו יצא שבגלל המבצע חיסלת את כל השלוש בשבועיים… ומנחמת את עצמך במשפט: "היה בזול לא נזלול???"

כולנו נופלים בזה פעם אחר פעם, גדולים כקטנים, קטנים כגדולים, בעיקר אנחנו הבוגרים. החוכמה היא לדעת לקום, להתגבר, לא ליפול לשבי המילים הזוהרות והמפתות. להיזהר מהמלכודות שטומנות לנו החנויות, ללמוד לפעם הבאה, להפיק לקחים ולא להסתנוור מהמשפטים הנוצצים.

ללכת על פי מה שאנחנו צריכים! ולא על פי מה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים!

במיוחד עכשיו, לפני החגים, לפני שאתם יוצאים לסיבוב בסופר או בחנות עשו רשימה (גם של מתנות!), אל תקנו סתם… ככה תחסכו אלפי שקלים וגם אלפי קלוריות מיותרות וכמובן מאות פריטים שיחסכו לכם מקום בבית…

ראו הוזהרתם!

חג שמח.