הערת שוליים: קוראים לזה טרפת. החלום והאימה .סולם הצרכים.

הערת שוליים: קוראים לזה טרפת. החלום והאימה .סולם הצרכים.

מאת: יגנה יחזקאל

תגידו, אך זה קורה לנו שהשוליים הסהרוריים מתרחבים וקובעים את סדר היום במרחב הציבורי? מרוב שוליים איבדנו את ערוגת הציונות המרכזית, וחיזיון תעתועים מאיים להטביע את כולנו בבוץ המדינה. מעצם טבעם השוליים מועדים לפורענות.

השמאל הקיצוני והימין הקיצוני שהם אנטי-ציוניים הפכו מהערת שוליים 'פרד"ס', כפי שדרשו חז"ל, שכל מי שנכנס לתוכו נכווה ודעתו משתבשת (להוציא רבי עקיבא), סולם ערכים מעוות המשיא חרפה על העם היהודי, על מפעל ההתיישבות החלוצי ועל מדינה שנאבקת על צדקת הדרך.
ובאים אלו ומבאישים שלא יטעו אתכם, אף על פי שלשמאל הקיצוני ולימין הקיצוני אידאולוגיה הפוכה לכאורה, הם יונקים מאותם מקורות שנאה, ובהפוך על הפוך של קפה רותח, מביאים לאותה תוצאה, שנאת ישראל. כאילו לפי שירו של אהוד בנאי: "כל אחד חיי
בעולם אחר".
כשיורדת עלינו החשכה – עליהם זורח אור מסנוור, מה שבשבילם הימין, המרכז והשמאל הציוני חייבים להצטייד בארגז כלים ממלכתי
למלחמת חורמה, ובינתיים נשפיל עיניים עד עבור הגל העכור. אומרים שחלק מהקיצונים, בית גידולם הוא בפריפריה. אוי לאותו גידול פרא.
ההרגשה היא שהם נטלו סם קנאביס פוליטי ללא מרשם הלכתי, ודעתם השתבשה. מה יקרה במידה שהכנסת תאשר ליטול סם במרשם? האם ימצאו רב קיצוני שייתן להם תעודת המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק הטיב לתאר זאת בשירו 'בגיא ההריגה':
'מעשה בבני אדם שחוטים במישרים ומעשה בתינוק שנמצא בצד אימו המדוקרה כשהוא ישן ופיו פיטמה, ומעשה בילד שנקרע ויצאה נשמתו ב"אמי"'.

מובן שביאליק כתב כנגד הפרעות ביהודים, ולא העלה על דל שפתיו שיהודי ישרוף תינוק. האם שכחנו ששני המקדשים נחרבו והגלות באה בשל מיעוט ורבנים קיצונים שההנהגה הפסיכולוג היהודי הידוע פו"פ מאסלו בנה פירמידת ערכים, או כפי שנהוג לקרוא לה סולם צרכים.

לדעתו האדם פועל לפי הצרכים הקיומיים שלו, המונעים מרגשות. אפשר להבין מכך שלקיצונים יש מטען עוצמתי של רגשות. האם זו דרכה
של תורה? רבי יהושוע בן לוי אמר על הפסוק 'זאת התורה' – 'זכה נעשת לו סם חיים, לא זכה היא סם מיטה'. קבוצה זו, כנראה סם מכוון את מעשיהם רק חבל ודאי הם חושבים שהם מקרבים את בוא הגואל בדם ובתימרות אש.

טעות בידיהם הם שופכים אש זרה שגורמת נזק אדיר למפעל הציוני ביהודה ושומרון. לכן חובה על פרנסי המתיישבים להוקיעם ולהוציאם מחוץ למחנה לפני שהם יהפכו את השולחן על ראש כולנו. קוראים לזה טרפת או שגעת או נוער הגבעות. השם אינו משנה. חייבים למגר את הניצנים לפני שהם יכו שורש ויכו בנו, 'למען יהיה מחננו לזרם עכור שגם הדי-9 של ח"כ יוגב לא יצליח לעקור את הפרד"ס.
את ריחנו.

הוא חלום – בשבילנו הוא חלום בלהות.

כשרות? או אולי הכשר בד"ץ?

לא הצליחה לשים להם גבולות?

שלא נטלו את סם הריטלין שירגיע אותם.

טהור'.

אסור לנו לקבל שרפת מסגדים, כנסיות ובית על יושביו ,כפי שביטא זאת ביאליק: 'נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן', ולא משנה הלאום, העדה, הדת.

האם לדעאש הינו לחמאס דמינו?

אם חסדי ארץ ישראל חפצי חיים הם, עלינו לבער את הרע מקרבנו, ולעשות הטוב והישר בעיני אלוקים ואדם. די למצב 'הפנקס פתוח והיד מוחקת'. ככל שננסה נערים אלו מזכירים את הסיפור של גבאי הסוגר את בית הכנסת אחרון. והנה לשעת לילה מאוחרת הוא מקבל צלצול 'מתי שוב אתה פותח את בית הכנסת?'

הגבאי עונה: 'מחר, בשמונה בבוקר'. לאחר שעה שוב צלצול, והבקשה הפעם:

'האם אפשר להקדים את הפתיחה לשבע?' הגבאי אומר לא. ושוב צלצול, הגבאי הפעם מתעצבן ואומר למצלצלים: 'אם תמשיכו להציק, לא תיכנסו מחר לבית הכנסת". הם עונים: 'מי בכלל רוצה להיכנס? אנו רוצים לצאת'. הם שיצאו מתוכנו במעשיהם שורפים את הבית הלאומי. צריך לפעול שאנו לא נהפוך להערת שוליים להתחמק בטיפול, כן תרדוף אחרינו הבושה.

בצל אירועי הדמים. ועל זה נאמר סוף מעשה שרפה בחינוך תחילה.