הותר לפרסום: יעקב אבולקיעאן מחורה חשוד במסירת מידע לאויב

מאת: ארנולד נטייב

הותר לפרסום: הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד איש עסקים ישראלי, יעקב אבולקיעאן, בן 47 מחורה, המייחס לו ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, במסגרת הקשרים העסקיים של הנאשם, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

יעקב אבולקיאן. צילום: חוסיין אלעוברה

עוד נכתב בכתב האישום כי במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הביטחון בישראל, פעילותו של שר הביטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל.

הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו. בין היתר, הודיע הנאשם כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו" והתבקש למסור את מיקומו העדכני של שר הביטחון.

במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת הנאשם ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע הנאשם מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ"ר נגב. בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך. בנוסף, מסר הנאשם ביודעין לאויב או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה.

עורך הדין אבי חימי שמייצג את הנאשם אמר: "כתב האישום לא כצעקתה, יש בו הרבה מלל ורכילויות. הכל לקוח מעיתונות ומתקשורת גלויה״.