כתבי אישום הוגשו נגד שישה צעירים מאום בטין שתקפו יהודים במבצע "שומר החומות"

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע 3 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, מתוכם 5 קטינים, אחד מהם בן כ-15 והאחרים בגילאי כ-17 מאום בטין, על ביצוע מעשי חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות ועבירות נוספות. מקרי האלימות שבאחד מהם נפגע אביחי מרציאנו מבאר שבע התרחשו בזמן מבצע ״שומר החומות״, כאשר ישראלים רבים היו תחת התקפות טילים ובמקביל פרצו פרעות בשטחי המדינה.

צילום פרטי

על פי עובדות כתבי האישום, בלילה שבין ה-10.05.21 לבין 11.05.21, הגיעו הנאשמים ואחרים לאזור הפרות הסדר בכביש 60, סמוך לישוב אום בטין בנגב ויחד עם אחרים, כשהם רעולי פנים, הבעירו צמיגים, חסמו כבישים וידו אבנים לעבר כלי רכב וניידות המשטרה, הכל מתוך מניע לאומני אידיאולוגי. הנאשמים ומתפרעים נוספים עקרו ממקומה את גדר ההפרדה בין נתיבי הנסיעה וחסמו את הכביש בעזרת הגדר, האבנים והצמיגים הבוערים.

הנאשמים, בצוותא עם אחרים, עצרו רכבים על מנת לראות האם נוהג בהם יהודי או ערבי, אם היה מדובר ברכב של ערבי, הותר לרכב לעבור ואילו לעבר רכבם של היהודים ידו הנאשמים ואחרים אבנים. מכתב האישום עולה, כי ההמון וביניהם הנאשמים זיהו רכב בו נוסעים יהודים והחלו לרגום את הרכב באבנים רבות, שמשות הרכב נופצו והרכב נעצר כאשר שני מתלוננים כלואים ברכב ומוקפים בהמון. הנאשמים, בצוותא, התנפלו על הרכב, הכו ברכב, וחיבלו בצמיגי הרכב.

הנאשם בן ה-15 התקרב לשמשת הנהג, כשבידו אבן גדולה, וניפץ באמצעותה את שמשת הנהג, כאשר הזכוכית פגעה במתלונן- בפניו, בגבו וברגליו. לאחר מכן, הטיח הנאשם אבן בראשו של המתלונן, פעם אחר פעם, תוך שהוא פוצע את פניו וראשו, כאשר כל אותה העת המתלונן צועק "אל תהרוג אותי". במקביל, מצדו האחר של הרכב, הגיח תוקף נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, וניפץ את שמשת הרכב בצדה של המתלוננת, ולאחר מכן אף הטיח אבן בראשה.