חשד להתעללות בגן ילדים בב"ש: "הם קראו לילד שלי חזיר ואז שמעתי מכה"

מאת: ארנולד נטייב

חשד להתעללות מילולית ופיזית בגן ילדים בבאר שבע. אתמול (שלישי) בשעות הערב, ההורים לילדים באחד הגנים בעיר הגישו תלונה במשטרה.

ההורים הבחינו בהתנהגות שונה מצד ילדיהם בתקופה האחרונה, דבר שהוביל את אחת האימהות לשלוח את הילד שלה לגן עם מכשירי הקלטה שהובילו לחשיפת המקרים.

אותה אמא חוותה בעבר ניסיונות שליליים בגנים שונים בהם שלחה את ילדה, וקיוותה כי הפעם המצב יהיה אחרת: "הכנסתי את הילד שלי לגן עם חששות, כי לצערי יש לי ניסיון מר", סיפרה לרדיו דרום.

"מאז שהכנסתי את הילד לגן, הוא התחיל להיות קצת יותר אלים, אני רואה ילדים עצובים כשהם נכנסים לגן, בקושי רוצים להיכנס, הילד דבוק אליי, חשבתי שזה רק קושי בהסתגלות כי רק הגענו לגן לפני כחודשיים, בהם גם היה קורונה וגם מבצע צבאי. למרות זאת, לא רציתי לקחת סיכון והכנסתי את הילד לגן עם מכשיר הקלטה, והן השלימו את כל החשדות שלי. בהתחלה אמרתי טוב, אולי יש פה צעקות, אבל אין משהו מסוכן, אז החלטתי להקליט עוד מספר ימים כאשר המנהלת לא נמצאת".

"ביום שהמנהלת לא הגיעה, זה היה יום מזעזע", המשיכה האמא, "כל מי שחשבתי שהוא בנאדם טוב, הצטייר כמפלצת. צרחות, איומים, הקנטות, השפלות. המשכתי להקליט יום נוסף: לקחו את הילד שלי לשירותים, היכן שאין מצלמות. שמעתי קולות של מכות על כמה ילדים. בסופו של דבר אני שומעת קטע מאוד קשה על הילד שלי, אחת הגננות אומרת 'שהילד הזה לא פשוט, הוא עוקץ' וגננת אחרת אמרה הוא חזיר, הילד שלי בתמימות אמר: 'אני לא חזיר' ואז כנראה היא נתנה לו מכה ואמרה לו שב בטון תקיף", הוסיפה.

ממשטרת ישראל נמסר כי מטבע הדברים אינם יכולים להתייחס לחקירות שעדיין מתנהלות. עוד הוסיפו כי הוגשה תלונה ונפתחה חקירה בנושא.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "במשרד העבודה לא התקבלה תלונה בנושא וכן לא התקבל מידע מהמשטרה. ככל שיש חשד לפגיעה בחסר ישע מחובת ההורים להגיש תלונה במשטרה כפי שנאמר שנעשה, זאת על מנת שהמשטרה תאסוף את המצלמות ותחקור את האירוע".