תחנת הכוח שמאיימת על המשך ההתיישבות בנגב

האם המשך הבנייה בנגב בסכנת הקפאה? לאחרונה בעקבות קביעה של היחידה לרשות ובטיחות בוועדה לאנרגיה אטומית הוחלט להקפיא אכלוס חדש ברדיוס של 30 ק"מ מאזור בו תוכנן לפני שנים הקמה של תחנת כוח גרעינית חדשה, אזור שכולל את רמת נגב וירוחם.

החשש להמשך הבנייה בנגב עלה בשבוע שעבר בעקבות בקשה לשכונה חדשה ביישוב שגב שלום, שנמצא גם הוא ברדיוס 30 הק"מ. על פי מכתב משרד האנרגיה שנשלח בחמישי האחרון, במשרד ביקשו להחריג את השכונה החדשה שנקראת רמת צאן ולאפשר את קידומה והכנתה, אך תשובת היחידה לרשות ובטיחות בוועדה לאנרגיה אטומית הייתה כי לא ניתן בשלב זה "להחריג ולהתיר אכלוס בשטח תחום הבטיחות."

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב, מספר הבוקר בתוכנית 'בוקר טוב דרום' כי תחנה גרעינית לא תקום בנגב וכי שטח הבטיחות נוצר בעקבות סמל של תחנת כוח גרעינית שנמצא במפות התכנון "לא תקום תחנת כוח גרעינית. זה אולי האבסורד גדול… אותו סמל שנמצא על המפות זה משהו שהוצב במפות התכנון לפני הרבה מאוד שנים. מאז מדינת ישראל עברה דרך בהבנה שלה לגבי שימוש באנרגיה גרעינית לטובת ייצור חשמל וזה לא יקרה".

דורון עוד הדגיש כי ראשי הרשויות לא יאפשרו הגבלת בנייה למרות ההתנגדות של הועדה לאנרגיה אטומית "הועדה המחוזית, יו"ר הועדה וגם מתכנן המחוז, נחושים יחד איתנו ראשי הרשויות להעביר את התוכניות שלנו למרות ההתנגדות הועדה לאנרגיה אטומית. כי המצב הנוכחי שהם חושבים שבעצם תוגבל הבנייה ברדיוס של עד 30 ק"מ, זה כבר פאתי באר שבע, זה לא יקרה, אנחנו לא ניתן לזה לקרות."

להאזנה: