אחרי 11 שנים בתפקיד המנכ"ל: אסי רחמים עוזב את הפועל ב"ש

אסי רחמים פורש מתפקידו כמנכ"ל הפועל באר שבע לאחר 11 שנים בתפקיד. רחמים, אחד משחקני הבית המזוהים ביותר עם המועדון, החל את תפקידו כמנכ"ל בינואר 2010, לאחר כשנה וחצי בה היה מאמן השוערים של הקבוצה. קודם לכן, שיחק כשוער הקבוצה במשך 17 שנים מתוך 21 שנות פעילות כשחקן בוגרים. במשך כ-4 שנים היה קפטן דומיננטי בקבוצה, האהוב על השחקנים והאוהדים.

במהלך כהונתו, המועדון רשם הישגים משמעותיים בכדורגל הישראלי וצבר ניסיון רב באירופה. הקבוצה זכתה בתארים רבים בזירה הישראלית: שלוש אליפויות רצופות, פעמיים זכייה באלוף האלופים, זכייה בגביע הטוטו וגביע המדינה. במשך 8 עונות ברציפות המועדון משתתף במפעלים האירופיים, כולל העפלה היסטורית לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית ושתי עונות בהן הקבוצה השתתפה בשלב הבתים. בתקופתו של אסי בוצע המעבר מווסרמיל למתחם האימונים החדשני ה"בית האדום" וכן בוצעו שינויים ארגוניים רבים וביניהם התרחבות הצוות הניהולי.

אסי רחמים. צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

אסי רחמים אמר במעמד הפרישה: "ישנם רגעים שמילים קטנות מלתאר. המעמד הזה, בו אני מסיים את תפקידי כמנכ"ל המועדון אותו בילדותי הערצתי, בו גדלתי והתעצבתי והיה לי לבית ומרכז חיי, הוא כזה. ברגע זה, הדבר הראשון שאני רוצה הוא לומר תודה. תודה על חוויות בלתי נשכחות – מעטים האנשים שזוכים לחוות שיאים מרגשים כאלה במקומות שהם כל כך אוהבים. תודה לאוהדים היקרים שלנו, אותם אוהדים שהייתי חלק מהם בילדותי, שזיכרונות הכדורגל הראשונים שלי הם איתם בשער 6 בוסרמיל. אוהדים שמלווים את הקבוצה בטוב וברע, מימי שישי בליגה הלאומית ועד למילאנו וגלזגו. האנשים שעוצרים ואומרים מילה טובה, מחבקים, מדברים על הקבוצה בכל הזדמנות ונושמים את הפועל באר שבע בכל רגע.

תודה למשפחה שלי, שנתנה לי את האפשרות לתת את כל כולי למועדון הזה. תודה לחגית, אשתי ולילדיי: רון, רז ושיר, על שתמכו בי לאורך השנים, כל פעם באתגר אחר. תודה לעובדים המסורים שזכיתי לעבוד איתם לאורך השנים ונותנים את כל כולם למען המועדון, לצוותים המקצועיים ולשחקנים בעונות השונות. לכולכם מקום חם בליבי לעד. תודה רבה לאלונה על האמון הרב בי לאורך השנים. תודה על צעידה משותפת אל עבר רגעים קסומים, חוויות מרגשות והגשמת היעדים להם חתרנו. תודה על חברות אמיתית, על תמיכה הדדית ועל דרך ארוכה שבוודאי לא מסתיימת. הפועל באר שבע תישאר לעד בדמי, בנשמתי ובתפילותיי להצלחתה בכל משחק ומשחק".

הבעלים, אלונה ברקת: "אסי היקר, נפגשנו ביומי הראשון בהפועל באר שבע לפני 14 שנים, ומאז לא נפרדו דרכינו: כשחקן וקפטן, כמאמן בצוות המקצועי וכמנכ״ל. הבטחת לי ביום הראשון, כדרכך לקמץ במילים, ש"יהיה בסדר". אז אחרי דרך כל כך ארוכה שלנו יחד, אני יכולה לומר בפה מלא שהיה הרבה יותר מ"בסדר". הייתה עלייה לליגת העל, היו אליפויות, היה גביע, היו מסעות מופלאים באירופה –  וכולם רשומים על שמך.

אסי שלנו, ניחנת בהרבה תכונות שהן מצוינות, שאיפה לשלמות, ירידה לפרטים הכי קטנים, צניעות אינסופית ואהבה לאנשים, למועדון ולמשחק. אבל התכונה שאני רוצה לציין היום היא השקט וקור הרוח שלך. לא רק שאתה קר רוח – בהצלחות ובאכזבות – אתה תמיד יודע להשרות את השקט וקור הרוח על כל הסביבה. בכל פעם שיש קושי, אכזבה או חלילה משבר – אתה שם להרים את כולנו, להסתכל קדימה ולא לוותר.

אסי יקר, כשאתה יוצא לדרך חדשה אני רוצה רק להגיד לך תודה. תודה גדולה על מה שהיית למועדון הזה, תודה על מה שאתה ותודה על כל מה שתהיה עבור המועדון ועבורי אישית. אסי, אתה הולך אבל לא עוזב. דע לך שלעולם ועד תהיה חלק מהמועדון הזה, כי כמו שאומרים, אפשר להוציא את הילד – איזה ילד, את הגבר – מהפועל באר שבע אבל אי אפשר להוציא את הפועל באר שבע מאסי. אז אסי, בהצלחה, עוד נשוב וניפגש, ורק תדע שאני מעריכה ואוהבת אותך מאד".