פוסט-מבצע: "עלייה דרמטית בבקשות להיכנס לטיפול"

מבצע 'שומר החומות' מאחרינו וכעת תושבי הדרום מתפנים לעסוק בבעיות שצפו במהלך ימים הלחימה: מהטיפול בחוסן הנפשי של תושבי הדרום, בעיית המיגון בעיר הכי מטווחת בארץ-אשקלון ומי יפצה את העסקים שספגו ירידה חדה בהכנסות?

בתוכנית הבוקר שלנו 'בוקר טוב דרום' עסקנו בהרחבה בהיבטים שאחרי מבצע 'שומר החומות'. טליה לבנון, מנכל"ית הקואליציה הישראלית לטיפול בטראומה, שסיפרה על ההתמודדות הנפשית של תושבי העוטף והפניות למרכזי החוסן "יש עלייה דרמטית. מהניסיון שלנו בהסלמות קדומות, בזמן המבצע עצמו-אנשים ממעטים לצאת מהבית…עד יום שישי אנשים עוד לא יצאו אל מרכזי החוסן. ומאתמול יש עלייה דרמטית במספר הפניות הטלפוניות והבקשות להיכנס לטיפול." עוד התייחסה לבנון לערים הרחוקות יותר בדרום שאין להן מענה של מרכזי חוסן "הטילים מגיעים לכל מקום, אנחנו מוכרחים לשים גם את הנושא של נתיבות, אופקים ומרחבים ובני שמעון ששם יש חטיפה [של טילים] מאוד גדולה."

להאזנה:

עוד שוחחנו הבוקר עם עמיחי סיבוני, חבר מועצת העיר אשקלון, על ההפגנה שערכו בעיר בדרישה מהמדינה למגן כראוי את העיר הכי מטווחת בארץ ובדרישה להטבות מס לעיר החוץ הדרומית.

להאזנה:

נפילת רקטה באשקלון. צילום: מד"א

כמו כן, נותרת שאלת הפיצוי לעסקים שנאלצו לסגור לתקופת ימי המבצע והפסידו כסף רב בתקופה הזו. מאי-לי אפק, בעלת קונדטורייה בית קפה במתחם גלובוס סנטר אשקלון "מאיליס", סיפרה הבוקר על ההפסדים הכספיים בשבועיים האחרונים שהגיעו אחרי שנת קורונה קשה ועל התקווה לפיצוי מהמדינה.

להאזנה: