השר אלי כהן: "סבב עם עזה זה רק שאלה של 'מתי'"

בעקבות עימותים בבירה, מתיחות גם מול רצועת עזה: אתמול כ-40 שריפות נגרמו בעקבות בלוני תבערה שהגיעו מעזה. אמש והבוקר נורו גם רקטות אל עבר ישראל.

בשש ועשרים בבוקר הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, שלושה שיגורים זוהו וככל הנראה בוצע יירוט של אחת רקטות. אזעקה נשמעה גם אמש בעיר אשקלון ובמועצה אזורית חוף אשקלון, שתי רקטות נורו, אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח. בנוסך נורו שתי רקטות במהלך הלילה, והן נפלו בשטח הרצועה.

שר המודיעין, אלי כהן מהליכוד, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, התייחס הבוקר בראיון ל'בוקר טוב דרום' למתיחות מול עזה ובירושלים ואמר "סבב למול עזה זה לא שאלה של 'אם' זה שאלה של 'מתי'. כלומר, סבב מול עזה, משמעותי, לא תגובה מידתית, אלא תגובה עוצמתית- יהיה. זה לא שאלה של 'אם' זו שאלה של 'מתי'."

להאזנה לראיון המלא:

בינתיים בשטח נערכים לעוד יום מתוח: במועצות האזוריות הוחלט לקיים את הלימודים ביישובים בעוטף עזה למרות הרקטות הבוקר, וצוותי הביטחון של היישובים נערכים לעוד יום של שריפות מבלוני תבערה. רפי בביאן, קב"ט המועצה האזורית שדות נגב, סיפר ל'בוקר טוב דרום' "אנחנו ממשיכים בהיערכות מלאה, של כל הרבש"צים ביישובים, של כוחות הביטחון, לצד השגרה שאנחנו מקווים שתתקיים בצורה טובה". הבוקר כבר התגלה בלון גדול שאליו מחובר מטען נפץ בשטחים החקלאיים של דורות.

תמונה: ביטחון שער הנגב

להאזנה לראיון המלא עם קב"ט המועצה האזורית שדות נגב: