משפחה של 8 נפשות בממ"ד של 2 מטר מרובע

הרקטות בשבוע שעבר הזכירו לתושבי עוטף עזה מה זה אומר לשהות בממ"ד. משפחת זבולוני מונה 8 נפשות ונאלצת לשהות בממ"ד של פחות מ-2 מטר מרובע.

הסיפור פורסם לראשונה בזמן מקומי שדרונט

רפאל זבולוני, תושב שדרות נשוי לנינה ואב לשישה ילדים, סיפר הבוקר לתוכנית 'בוקר טוב דרום' איך נכנסים לממ"ד של 2 מטר מרובע בעת אזעקה "כמו קופסת סרדינים על המזרנים. אשתי, אני והתינוקת נשארנו בחוץ. אני המשכתי להישאר איתם מחוץ לממ"ד כדי שהם ירדמו. כמובן אף אחד לא נרדם, הדוחק אחד נוגע בשני, הם לא הצליחו להירדם. אשתי והתינוקת נשארו פשוט בחדר שלהם ולא הייתה לנו אפשרות לשהות בממ"ד כולם ביחד".

נאלצים לשבת בצפיפות. הממ"ד של משפחת זבולוני. צילום: רפאל זבלוני

משפחת זבולוני קנתה את הבית ונכנסה אליו לפני כשבעה חודשים בידיעה שיוכלו לשדרג את הממ"ד לגודל תקני שמספיק לכל בני הבית "שקנינו את הבית ראינו את גודל הממ"ד אבל אמרו לנו, כל מי ששמע על המקרה וגם הבעלים של הבית, שהם לא קיבלו את האישורים לממ"ד כי הם שני אנשים מבוגרים וברגע שיש מעל חמישה נפשות אז מאשרים את הממ"ד בגודל תקני…יש לי את כל המסמכים על הבית וברגע שפנינו לגורמים המטפלים אמרו לנו שכן היה תקציב אבל התקציב נגמר".

ארכיון פגיעת רקטה בשדרות
צילום: מנדי ריזל

מעיריית שדרות נמסר: "ראש העיר אלון דוידי מכיר את הנושא ועוסק בו במהלך כל השנה על מנת לסייע לאותן משפחות, כמו משפחת זבולוני. ראש העיר מקווה שהממשלה ובפרט שר השיכון יעקב ליצמן ייענו לבקשתו לפתוח לפרק זמן קצוב את תוכנית המיגון עבור אותן משפחות כדי שגם הן יוכלו להתמגן כראוי בעת אזעקה. "לא הגיוני שמשפחות בשדרות יגורו בבית ללא ממ"ד שמאפשר לכל בני המשפחה להיכנס אליו בעת הצורך", אמר דוידי.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "בצר לנו תוקף התוכנית הגיע לסיומו בהחלטת ממשלה".

להאזנה: