"ליברמן יכול להביא 15 מנדטים"

ליברמן יכול להביא 15 מנדטים
המנדטים בערוצי הטלוויזיה לא קלטו זאת עדיין, אבל האדמה רועדת. הר הגעש רותח מלמטה והוא מאיים להתפרץ ב–23 במארס. יותר ויותר אנשים אומרים: הפעם ליברמן. לא מדובר באנשי שמאל או ימין אדוקים, אלא באנשי מרכז, קולות צפים, שאין להם נאמנות עיוורת לאיש. חילונים שפשוט נשבר להם. הם רוצים לחיות במדינה שפויה שנותנת חופש, ולא מוכנים עוד שגפני, ליצמן ודרעי יכפו עליהם נורמות חרדיות מתקופת האבן.
סקר שנערך השבוע (ערוץ 12) מצא, ש–61% מהציבור רוצים בממשלה בלי חרדים: 52% מבוחרי הימין ו–78% מבוחרי השמאל. זו מהפכה בפוטנציה.
צעיר שיצביע לאביגדור ליברמן בפעם הראשונה בחייו אמר לי: "מה פתאום שהם יגידו לי מה לאכול ואיך להתחתן. מה פתאום שהם יקבעו לי אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, ואם אוכל לקנות לחם וחלב. נמאס לי שהחרדים לא עובדים, לא משלמים מס הכנסה, לא משרתים בצבא, ואז סוחטים מיליארדים בקצבאות, דמי אברך, הנחות בארנונה, סיוע בשכר דירה, תשלום סמלי לביטוח לאומי ולמס בריאות, ורבע מחיר בפנימיות ומעונות יום. נמאס לי שמשפחה חילונית, שבקושי גומרת את החודש, סוחבת על גבה משפחה מבני ברק. ראה את גפני החוצפן, שמאשים אותנו בתחלואה הגבוהה בבני ברק, כי לא סיפקנו להם וילות עם עשרה חדרים לעשרה ילדים".
הדיבורים הללו מזכירים לי את האווירה ערב הבחירות ב–2003. באותם ימים החרדים חוקקו חקיקה דתית פוגעת, העלו את הקצבאות וניפחו את תקציבי הישיבות והאברכים.
הם אפילו נכנסו לנו לצלחת, כשאסרו על יבוא בשר לא כשר וקנסו בפסח את כל מי ש"הציג" פיתה. הם הקימו סיירת דרוזים שהטילה קנסות וסגרה מרכזי קניות ברחבי המדינה.
החוצפה האינסופית הזו הטריפה את החילונים והריצה אותם לקלפי להצביע "שינוי". וכך נהפך טומי לפיד להפתעת הבחירות 2003: 15 מנדטים! בזכותו קמה ממשלה ליברלית בלי חרדים, שביצעה שינויים מהותיים לטובת החילונים. אבל "שינוי" לא סיימה את המלאכה.
ליברמן של 2021 הוא טומי לפיד של 2003. הוא אומר את הדברים הנכונים בלי פחד. הוא גם נהנה מהטעות הגורלית של בנו של טומי, שנטש את המערכה ברגע הכי הלא נכון. כך השאיר לפיד לליברמן עשרות אלפי פתקי הצבעה מתגוללים על הרצפה, והוא רק צריך להתכופף ולהרים.
ליברמן הוא היחיד שאומר: ממשלה בלי חרדים, וזה קריטי. הרי מנקודת מבט חילונית, מה כבר ההבדל בין ממשלת ביבי־בנט־ליצמן לממשלת סער־לפיד־דרעי? בשני המקרים החילונים יאכלו אותה.
הרי הדעת אינה תופשת איך זה שתלמיד ישיבה מקבל קצבה מהמדינה, בעוד שמי שלומד רפואה והנדסה לא מקבל דבר וגם משלם שכר לימוד. ליברמן הוא היחיד שרוצה לחסל את העיוות הזה. הוא גם היחיד שאומר שיש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, מקומית ובינעירונית, לפתוח מינימרקטים בשבת, לחייב כל ילד חרדי ללמוד לימודי ליבה, להנהיג נישואים אזרחיים ולגייס את החרדים לשירות צבאי או לאומי.
אני גורס ששירות לאומי הוא אחיזת עיניים, ואינו אלא צינור שיביא עוד כסף לחרדים. צריך פשוט לגייס את כל החרדים בגיל 18, בדיוק כמו הצעירים החילונים. ראינו אותם ששים אלי קרב: בפרעות, בהרס, בהצתת האוטובוס וביידוי אבנים על שוטרים.
השאלה היחידה היא אם ליברמן יצליח להלהיט את הרוחות ולקדם מהפכה חילונית. אם כן, הוא יגרוף 15 מנדטים.


כתב: נחמיה שטרסלר
מתוך עיתון ״הארץ״
פורסם בתאריך 29.1.2021