בכורה חמצמצה לרוני לוי; ז'וסואה קרוב להארכת חוזה

עוד תיקו מאכזב להפועל באר שבע. בבכורה של המאמן החדש רוני לוי על הקווים, מחזיקת הגביע סיימה אמש (ראשון) רק בתיקו 1:1 בטוטו-טרנר נגד בית"ר ירושלים, שמסבך אותה במאבק על הכניסה לפלייאוף העליון. הנקודה ממקמת את באר שבע במקום החמישי עם 32 נקודות, 4 נקודות בלבד מקריית שמונה, היריבה הקרובה שלה כבר ביום רביעי הקרוב.

"היה לנו משחק טוב בסך הכל, אבל הכדור פשוט לא רצה להיכנס", אמרו בבאר שבע, "הגענו להמון מצבים במחצית הראשונה, החמצנו פנדל ועוד שני מצבים טובים. היינו חייבים להבקיע לפחות שער אחד אבל חוסר ריכוז גרם לפספוסים האלה. יש דברים טובים לקחת מהמשחק הזה, הגיע הזמן שנלמד לצאת עם 3 נקודות כי הפלייאוף העליון יכול לברוח לנו מבין הידיים אם לא נהיה מרוכזים".

במועדון בסך הכל יצאו מעודדים מהבכורה של רוני לוי על הקווים, אבל חשו טעם מר בעקבות כמות המצבים הגדולה שהגיע במחצית הראשונה וכמובן החמצת הפנדל של ז'וסואה פשקיירה. "פראיירים, אם היינו מרוכזים ליד השער, המשחק היה מתפתח אחרת לגמרי", אמר אחד השחקנים. המאמן רוני לוי החמיא לשחקניו על הגישה והלחימה, אבל הוא בעצמו יודע שיש לו עוד הרבה עבודה. לוי היה מרוצה בעיקר מהחלק הראשון של המשחק, אבל ביקר את השחקנים על חוסר הריכוז וקבלת החלטות לא טובה של כמה מהם.

בקבוצה החמיאו לצמד הקשרים דוד קלטינס ומרסלו מלי שממשיכים את גרף השיפור שלהם. המגן הימני התורן חאתם עבד אלחמיד גרף גם כן מחמאות ונראה שהניסיון והביטחון שצבר בשנים האחרונות הולך להיות העוגן בשנים הקרובות. "חאתם שחקן נהדר, הוא יוסיף לנו המון בהמשך וכל זה כשהוא כל פעם משחק בתפקיד אחר", אמרו במועדון. שגיב יחזקאל שדווקא החמיץ בפתיחה מצב דומה כמו בגביע נגד מכבי תל אביב רשם בישול ראשון ובצוות המקצועי מקווים שהוא יקבל ביטחון שיעזור לו ליד השער. עוד שחקן שממנו יצאו מרוצים היה רותם חטואל, שדי במפתיע לא פתח בהרכב למרות שתורגל באימון המסכם, אך ידע לבוא מהספסל ולהיות במקום הנכון ובזמן הנכון והשער שלו מנע הפסד בבכורה של לוי על הקווים.

מצבת הפצועים של באר שבע ציירה אמש מציאות לא פשוטה לרוני לוי והצוות המקצועי וזה בא לידי ביטוי בספסל הדל שעמד לרשותם ובשני חילופים בלבד שעשה המאמן. בקבוצה לא הצליחו אפילו להעמיד סגל מלא של 20 שחקנים וזאת אחרי שלירן כהן ורועי אזוט מקבוצת הנוער נקראו להשלים סגל של 19 שחקנים, כאשר מבחינה התקפית האופציות היו רותם חטואל, איתמר שבירו ורותם אליגון הצעיר. "הספסל שלנו אומר הכל, הפציעות שאנחנו חוטפים בכל פעם מחדש לא נותנות יותר מדי אפשרויות", אמר גורם במועדון.

רוני לוי יצטרך לשבור את הראש גם במשחק הקרוב מחרתיים (רביעי) נגד הפועל קריית שמונה. לוי ינסה להסתדר בלי הבלם לואי טאהא שיחמיץ את המשחק בגלל צהוב חמישי שקיבל במחזור הקודם. הבעיה, מרסלו מלי סיים את המשחק עם כאבים בשריר ואם לא יוכל לשחק ברביעי, זה יוביל שוב להרכב עם לא מעט אילתורים. במידה ומלי יוכל לשחק, אלחמיד צפוי לחזור לעמדת הבלם ליד מיגל ויטור, כאשר דוד קלטינס ישחק בתור מגן ימני ואיליי מדמון ישחק בקישור לצד הארגנטינאי.

כמו כן, בבאר שבע מקווים שצמד הקיצוניים, פארליי רוסה וסינטיהו סלליך שהיו אמורים להיות בסגל אמש, יוכלו לעמוד לרשותו של לוי ביום רביעי. בקבוצה העמיסו על הברזילאי וזה התלונן כבר אחרי כמה אימונים על עומס בשרירים, כאשר גם הוא מודה שהעמיס על עצמו יותר מדי. בכל מקרה, האימון שיתקיים היום (שני) יכריע האם השניים יוכלו להיכלל בסגל ואף לקחת חלק במשחק נגד הקבוצה מהצפון.

מי שצורף למצבת הפצועים עוד לפני המשחק היה מרוואן קבהא. הקשר לא התאמן בסוף השבוע בגלל חולשה שהלכה והתגברה, שהתבררה כאנמיה. כעת, אפשר לקשר את החולשה לכמות הפציעות שעבר לאחרונה. קבהא סבל בחודשים האחרונים ממספר לא מבוטל של פציעות קלות יחסית שעיכבו את החזרה שלו בכל פעם מחדש, אבל מסתבר שהחוסר בכדוריות הדם האדומות גרמה לירידה הפיזית אצלו. קבהא ערך אתמול בדיקה ראשונה בבית החולים סורוקה והיום יעשה בדיקה נוספת, כאשר במועדון מקווים שלא מדובר בבעיה רפואית מורכבת.

בעניין אחר, בבאר שבע קרובים לסיכום עם הכוכב של הקבוצה ז'וסואה פשקיירה, שחזר אל כר הדשא אחרי ההרחקה המדוברת מארבעה משחקים והחמיץ גול ראשון בטוטו טרנר מאז שחתם בקבוצה. ההרחקה גרמה לז'וסואה לשבת ביציע לצד אלי ואלונה ברקת, שהתקרבו לשחקן והעבירו לו מסר שבעונה הבאה הקבוצה תשאף לרוץ על כל התארים, דבר שקורץ מאוד לפורטוגלי. הארכת החוזה של ויטור מוסיפה לקבלת ההחלטה אצל ז'וסואה לחתום לעונה אחת, בצל חיזורים מצד יוסי אבוקסיס וברק אברמוב. דרך אגב, ז'וסואה ספג אמש את הצהוב החמישי שלו והוא יורחק שוב, הפעם נגד הפועל תל אביב.