"הקו מאופקים לב"ש – סיוט"

תושבים באופקים פתחו במחאה על שירותי התחבורה הציבורית הבינעירונית מהעיר לב"ש. התושבים, שרובם עובדים בב"ש, מסתמכים על קו 33 של חברת "אגד תעבורה", שהוא היחיד שמקשר בין הערים, ולטענתם השירות שהוא מספק גרוע. לדבריהם, לקו אין זמנים קבועים, הוא עוצר בלמעלה מ-60 תחנות במסלול מעגלי, אין מספיק אוטובוסים ולכן הצפיפות רבה, האוטובוסים מיושנים וללא מיזוג אוויר, והנהגים מתייחסים בזלזול.

מ"אגד תעבורה" נמסר בתגובה כי "האוטובוסים עוברים טיפול באופן סדיר במוסכים מורשים, וכאשר יש תקלה האוטובוס יורד משירות ונכנס לתיקון במוסך. באוטובוסים שברשותנו יש מיזוג אויר, הנהגים נדרשים לנהוג בנימוס ובאדיבות כלפי הנוסעים, והם עוברים הדרכות והשתלמויות וריענון הנהלים".

ממשרד התחבורה נמסר כי "במסגרת המכרז החדש, קו 33 יעבור לפעול במתכונת דו כיוונית, במקום המתכונת הסיבובית הפועלת כיום, כך שתהיה לו שעת יציאה מאופקים כמבוקש. במקביל, יתקצר המסלול הפנימי הארוך בתוך אופקים, תדירות הקו תעלה משמעותית וכן ייפתח קו חדש וישיר מאופקים לאוניברסיטת בן גוריון ובית החולים סורוקה בבאר שבע. כמו כן, האוטובוסים יוחלפו באוטובוסים חדשים, בעלי מפרט טכני ברמה הגבוהה והחדישה ביותר".

מעיריית אופקים נמסר בתגובה כי "במסגרת הרפורמה המתוכננת, הוכפלה כבר השנה כמות קווי התחבורה הפנימיים בעיר ובשנת 2016 יוכנסו שלושה קווים נוספים. במקביל, תבוצע הרחבה משמעותית של קווי התחבורה החיצוניים לעיר ומהעיר במטרה לשפר דרמטית את הנגישות התחבורתית באופקים".

לשמיעת הדיווח של כתבתנו דליה פישבך והראיון עם יוזם המחאה, רפאל יפרח, בתכניתנו "בוקר טוב דרום" עם רונן הירשלר, לחצו כאן:

צילום: ויקיפדיה